În Europa, maşinile Chrysler vor avea sigla Lancia

E oficial: denumirea Chrysler nu va mai fi promovată în Europa. Maşinile Chrysler, însă, vor rămâne în vânzare - dar cu sigla schimbată. Adică Lancia. E o mişcare bună?

În Europa, maşinile Chrysler vor avea sigla Lancia În Europa, maşinile Chrysler vor avea sigla Lancia

Conform Autonews, grupul Fiat a decis să elimine numele Chrysler din Europa - ceea ce înseamnă că nu vom mai vedea maşini noi cu această siglă vândute pe Bătrânul Continent. Modelele Chrysler, însă, vor continua să fie comercializate pe pieţele europene, dar cu siglă Lancia şi mici modificări estetice, menite a le integra mai bine în linia de modele ale mărcii premium italiene.

Totodată, această decizie înseamnă şi o restructurare a reţelei de dealeri, nu mai puţin de 350 de dealeri urmând a dispărea din reţea, dintr-un total de 1.200. Practic, toţi dealerii Chrysler sau Lancia vor fi nevoiţi să îşi reînnoiască contractele cu grupul Fiat, în noile condiţii. Excepţie vor face dealerii din Marea Britanie şi Irlanda, unde Lancia nu mai este importată oficial din 1991, deci britanicii vor putea să îşi cumpere maşini cu sigla Chrysler şi după 2011.

Planurile grupului Fiat prevăd schimbarea radicală a reţelei de dealeri, care vor trebui să se adapteze la noua imagine Lancia/Chrysler. Astfel, "noua" marcă va beneficia de o reţea constând în aproximativ 800 de dealeri şi peste 1.000 de showroomuri.

Totuşi, dacă insuccesul Chrysler pe piaţa europeană nu miră pe nimeni (în 2009 au fost vândute doar 11.500 de exemplare în Europa), rămân semne de întrebare privind Lancia, care, cu un volum de 121.000 de unităţi vândute în Europa în 2009 (din care 102.000 doar în Italia), nu arată ca un brand prea profitabil, deşi se doreşte una dintre mărcile premium ale grupului Fiat.

Din punct de vedere business, creşterea "peste noapte" de la o gamă de 4 modele la una de 8 (prin asimilarea modelelor Chrysler) va însemna o evoluţie a vânzărilor mărcii, însă rămâne de văzut cât de repede vor accepta clienţii această schimbare, mai ales că diferenţele de imagine între produsele italiene şi cele americane sunt foarte mari. "Noile" modele Lancia vor fi urmaşii lui PT Cruiser şi Sebring, precum şi noul sedan de clasă mare 300C şi monovolumul Voyager.

Sergio Marchionne contează pe faptul că, până în 2014, Lancia şi Chrysler vor avea vânzări cumulate de peste 300.000 de unităţi, adică dublu faţă de 2009. Mărcile Dodge şi Jeep, care ţin de Chrysler, vor rămâne ca branduri de nişă în Europa: Dodge va miza pe modele de mare performanţă şi muscle-car, iar Jeep pe modele tot-teren.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.