Inginerii români vor proiecta singuri viitorul Dacia Logan

Autor: Andrei Nan 20 oct. 2010 Știri auto
Inginerii români vor proiecta singuri viitorul Dacia Logan

Înainte de a preda complet
mandatul
de director general al Renault Technologie
Roumanie către Sorin Buşe, Philippe Prevel, care acum ocupă funcţia
de director al programului Logan la nivel global, anunţă
rezultatele celor patru ani în care s-a construit de la zero RTR –
inginerii români lucrează deja la viitorul Logan,
ce va fi lansat pe piaţă peste doi sau trei ani. Iar dacă prima
generaţie a fost concepută integral de inginerii francezi, cea de-a
doua reprezintă conceptul inginerilor români.

Generaţia următoare a Logan va fi lansată sub
responsabilitatea Renault Technologie Roumanie
. Acesta va
fi următorul pas. Nu este 100% decis, dar este foarte posibil. Până
acum ne-am asumat progresiv responsabilităţi din ce în ce mai
mari”, a spus Philippe Prevel. Din modelele lansate până acum, în
cadrul RTR cea mai mare pondere se regăseşte în cazul Duster, mai
mult de jumătate fiind proiectat în România.

Lansat în 2004 ca un model low-cost, destinat pieţelor
emergente, proiectul „X90” sau Logan, a reprezentat o surpriză
chiar şi pentru grupul francez, în condiţiile în care de la o
singură versiune s-a ajuns în şase ani la şase modele, alte două
urmând a fi lansate în anii următori.

„În 2006 doar ne-am imaginat succesul modelelor Dacia, dar nu
eram siguri. Acum suntem siguri. Dacă top-managementul Renault a
decis să construiască acest centru în România, s-a estimat
succesul. Iar acum este realitate”, a spus Prevel.

Piaţa maşinilor low-cost creşte mai rapid decât piaţa auto
totală la nivel mondial, pe măsură ce ţări precum Brazilia, Rusia,
India sau China se dezvoltă. Pe această piaţă auto, care potrivit
Daimler AG va creşte cu încă 900 mil. maşini în următorii 25 de
ani, va concura viitoarele generaţii ale modelelor din gama Logan,
model care nu se va scumpi, ci va avea un preţ mai mic.
„Viitorul Logan va fi mai ieftin. Vom căuta cele mai simple soluţii
şi vom echipa maşina cu exact ce are nevoie clientul, nimic mai
mult. Nu putem tehnologie de dragul tehnologiei”, a spus
Prevel.

Astfel, este foarte posibil ca pe viitorul Logan să vedem
inclusiv sistemul de control al stabilităţii ESP, mai multe
airbaguri sau alte elemente considerate „hi-tech”.

Mai multe informaţii pe
zf.ro

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide