Inginerii români vor proiecta singuri viitorul Dacia Logan

Următoarea generaţie a modelului Logan va fi proiectată integral în România, de către inginerii din cadrul Renault Technologie Roumanie, acesta fiind totodată primul automobil de conceput de la zero de ingineri români.

Inginerii români vor proiecta singuri viitorul Dacia Logan Inginerii români vor proiecta singuri viitorul Dacia Logan

Înainte de a preda complet mandatul de director general al Renault Technologie Roumanie către Sorin Buşe, Philippe Prevel, care acum ocupă funcţia de director al programului Logan la nivel global, anunţă rezultatele celor patru ani în care s-a construit de la zero RTR - inginerii români lucrează deja la viitorul Logan, ce va fi lansat pe piaţă peste doi sau trei ani. Iar dacă prima generaţie a fost concepută integral de inginerii francezi, cea de-a doua reprezintă conceptul inginerilor români.

"Generaţia următoare a Logan va fi lansată sub responsabilitatea Renault Technologie Roumanie. Acesta va fi următorul pas. Nu este 100% decis, dar este foarte posibil. Până acum ne-am asumat progresiv responsabilităţi din ce în ce mai mari", a spus Philippe Prevel. Din modelele lansate până acum, în cadrul RTR cea mai mare pondere se regăseşte în cazul Duster, mai mult de jumătate fiind proiectat în România.

Lansat în 2004 ca un model low-cost, destinat pieţelor emergente, proiectul "X90" sau Logan, a reprezentat o surpriză chiar şi pentru grupul francez, în condiţiile în care de la o singură versiune s-a ajuns în şase ani la şase modele, alte două urmând a fi lansate în anii următori.

"În 2006 doar ne-am imaginat succesul modelelor Dacia, dar nu eram siguri. Acum suntem siguri. Dacă top-managementul Renault a decis să construiască acest centru în România, s-a estimat succesul. Iar acum este realitate", a spus Prevel.

Piaţa maşinilor low-cost creşte mai rapid decât piaţa auto totală la nivel mondial, pe măsură ce ţări precum Brazilia, Rusia, India sau China se dezvoltă. Pe această piaţă auto, care potrivit Daimler AG va creşte cu încă 900 mil. maşini în următorii 25 de ani, va concura viitoarele generaţii ale modelelor din gama Logan, model care nu se va scumpi, ci va avea un preţ mai mic.
"Viitorul Logan va fi mai ieftin. Vom căuta cele mai simple soluţii şi vom echipa maşina cu exact ce are nevoie clientul, nimic mai mult. Nu putem tehnologie de dragul tehnologiei", a spus Prevel.

Astfel, este foarte posibil ca pe viitorul Logan să vedem inclusiv sistemul de control al stabilităţii ESP, mai multe airbaguri sau alte elemente considerate "hi-tech".

Mai multe informaţii pe zf.ro

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.