Înmatriculările de maşini noi şi second-hand au explodat. Care sunt cele mai populare modele?

Înmatriculările de maşini noi şi second-hand au explodat în primul semestru al acestui an, potrivit informaţiilor furnizate de DRPCIV. Vremurile de austeritate care au urmat crizei din 2008 par să fi fost date uitării.

Înmatriculările de maşini noi şi second-hand au explodat. Care sunt cele mai populare modele? Înmatriculările de maşini noi şi second-hand au explodat. Care sunt cele mai populare modele?

Înmatriculările de maşini noi au înregistrat o creştere consistentă în primul semestru al anului. Tranzacţiile cu maşini noi au crescut cu 19% în această perioadă, acesta fiind cel mai bun nivel din ultimii 11 ani. În total, în primele şase luni din 2019 au fost înmatriculate 62.650 de maşini.

Ianuarie şi iunie au fost cele mai bune luni, cu 14.000 de unităţi comercializate, în timp ce în cea mai slabă lună, aprilie, au fost cumpărate ceva mai puţin de 9.000 de maşini noi. Cele mai populare au fost Dacia Logan şi Dacia Duster, urmate de Renault Clio şi Skoda Octavia. Motorul diesel a ajuns şi în România pe lista neagră, numai 25% diontre maşinile comercializate fiind alimentate cu motorină.

Tranzacţiile cu maşini second-hand pe plan intern (reînmatriculări) au avut parte de cel mai bun semestru de când există date. Astfel, în primul semestru au fost reînmatriculate mai mult de 300.000 de maşini, cu 13% mai multe decât anul trecut. Cea mai bună lună, întâmplător sau nu, a fost tocmai luna aprilie, când s-au reînmatriculat peste 55.000 de maşini.

În schimb, importurile de maşini second-hand au înregistrat o scădere cu 7%, chiar dacă cifra de 217.000 de unităţirămâne considerabilă. Conform estimărilor DRPCIV, piaţa maşinilor second-hand din import poate atinge 400.000 de unităţi chiar şi dacă al doilea semestru va fi sensibil mai slab decât primul. Este foarte posibil ca şi reînmatriculările să aibă cel mai bun an din istoria lor, cu peste 550.000 de unităţi.

Tranzacţiile cu maşini electrice vor înregistra un nivel record în acest an, atât în ceea ce priveşte achiziţia de maşini electrice noi, cât şi second-hand. Pentru prima oară în istoria programului Rabla Plus, voucherele pentru achiziţionarea maşinilor electrice au fost epuizate.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.