Intel pregăteşte "cutia neagră" pentru maşini

Congresul american discută de câteva luni de zile despre introducerea sistemelor tip "cutii negre" pe maşini, în mod obligatoriu. Compania Intel se pregăteşte deja pentru acest pas.

Intel pregăteşte "cutia neagră" pentru maşini Intel pregăteşte "cutia neagră" pentru maşini

Compania Intel doreşte să prindă acest tren care poate deveni foarte profitabil, aşa încât, de câteva luni, realizează o serie de demonstraţii pentru presă folosind o maşină smart ForTwo.

Specialiştii Intel au montat în maşină un aşa numit "event recorder" (dispozitiv de înregistrare a unui eveniment), care are multe similarităţi cu acele cutii negre de pe avioane, despre care auzim ori de câte ori are loc un accident aviatic.

Acest "event recorder" este conectat la sistemul WiMax, care utilizează tehnologia wireless 4G, având particularitatea că poate înregstra datele telemetrice de bază, plus alte informaţii. De exemplu, legătura cu unitatea centrală de control a maşinii va da informaţii dacă centurile de siguranţă erau prinse în momentul accidentului, dacă au fost utilizate frânele sau dacă a fost cazul unei defecţiuni tehnice sesizabile.

Sistemul este proiectat pentru a putea stoca şi informaţii de la camerele de luat vederi, care încep să fie utilizate pe scară din ce în ce mai largă la maşini. Recorderul Intel va fi capabil să înregistreze minimum 30 de secunde din evenimentul rutier, iar conectarea la sistemul GPS face posibilă funcţia de geo-tagging a filmării, ceea ce va însemna un plus de informaţii pentru investigatorii unui accident.

Legătura la camerele video va arăta şi dacă şoferul a ignorat vreun semn rutier sau avertisment, fiind posibilă chiar înregistrarea unor semnale de atenţionare emise de viitoarele dispozitive rutiere, deci eventualele afirmaţii eronate ale şoferului vor fi combătute ştiinţific.

Teoretic, acest gen de "cutie neagră" poate primi şi alte aplicaţii, ceea ce ne duce la concluzia că dispozitivul urmează să fie foarte scump - estimările de până acum (şi care stau la baza tergiversărilor adoptării legii în USA) vehiculează sume de mii de dolari.

Cei de la Intel, însă, contrazic aceste ipoteze, afirmând că partea de hardware a sistemului va fi deja în componenţa maşinilor (sistemele de securitate electronice, sistemele de navigaţie, camerele de filmat, etc). Chiar şi în cazul în care aceste dspozitive devin accesorii auto aftermarket, preţul lor ar fi similar cu al unui sistem de navigaţie, de exemplu, care au devenit din ce în ce mai accesibile în ultimii ani.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.