Intenţia Guvernului de a renunţa la Autostrada 8 Iaşi-Târgu Mureş, criticată dur de asociaţiile de infrastructură: Nu poate fi înlocuit un master plan realizat în câţiva ani cu o analiză „pe genunchi”

Asociaţiile „Moldova Vrea Autostradă” şi „Împreună pentru A8” critică dur intenţia Executivului de a renunţa la Autostrada 8 Iaşi-Târgu Mureş, spunând că aceasta şi Bacău-Braşov (A13) nu sunt în concurenţă

Intenţia Guvernului de a renunţa la Autostrada 8 Iaşi-Târgu Mureş, criticată dur de asociaţiile de infrastructură: Nu poate fi înlocuit un master plan realizat în câţiva ani cu o analiză „pe genunchi” Intenţia Guvernului de a renunţa la Autostrada 8 Iaşi-Târgu Mureş, criticată dur de asociaţiile de infrastructură: Nu poate fi înlocuit un master plan realizat în câţiva ani cu o analiză „pe genunchi”

Asociaţiile „Moldova Vrea Autostradă” şi „Împreună pentru A8” critică dur intenţia Executivului de a renunţa la Autostrada 8 Iaşi-Târgu Mureş, spunând că aceasta şi Bacău-Braşov (A13) nu sunt în concurenţă. O întrebare ridicată este dacă îşi asumă analiza ministerul Transporturilor şi cât a costat.

"Ideea Ministerului Transporturilor a fost studierea şi compararea opţiunilor strategice în legătură cu dezvoltarea relaţiei Moldova-Transilvania. În fapt, Analiza concluzionează, amestecând neprofesionist diverse argumente şi cifre, multe dintre ele prezentate cu mare rezervă chiar de către autori, dar plasate sub autoritatea BEI PASSA, că autostrada Bacău-Braşov ar trebui să fie singura relaţie Est-Vest. Încă de la început facem precizarea că cele doua autostrăzi prevăzute în Master Planul General de Transport al României (MPGT), şi anume Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş (A8) şi Bacău-Braşov (A13) nu sunt în concurenţă, ci doar ierarhizate de către politica de dezvoltare a reţelei Europene TEN-T. Prezentăm mai jos principalele obiecţii pentru care asociaţiile noastre resping ideea principală a Analizei – ce pare construită numai pentru a confuziona publicul şi a bloca realizarea A8 Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş: O teză falsă.

Întreaga Analiză cerută de MT şi CNAIR pleacă de la o teză absolut falsă, şi anume că rezolvarea problemelor economice ale Moldovei ar sta în găsirea unei traversări a Carpaţilor (dacă se poate, şi cea mai ieftină) şi nu în conectarea Moldovei cât mai repede posibil la reţeaua europeană de transport rutier.Problema de dezvoltare a regiunii Moldova poate fi rezolvată de conectarea directă şi rapidă la reţeaua europeană de autostrăzi. Iar autostrada A8 Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş exact asta face – conectează imediat Moldova de Transilvania şi Europa Centrală şi de Vest, prin legătura cu Autostrada A3.

Deci, nu despre traversarea muncţilor în sine este vorba, cum încearcă să ne păcălească Ministerul Transporturilor, ci despre conectivitatea la o autostradă existentă deja sau aflată în lucru, cum este cea care se termină la Târgu Mureş.
Autostrada A13, Bacău-Braşov, nu duce nicăieri. Ar mai urma apoi alţi ani şi ani de aşteptare pentru ca Braşovul să fie legat de A3 la Sibiu sau la Târgu Mureş, legături care nu sunt amintite acum nici măcar la nivel de discuţii, nicidecum de proiect. Documentul MT vorbeşte de traverseze, când de fapt problema este conectivitatea", se arată în mesajul comun al asociaţiilor „Moldova Vrea Autostradă” şi „Împreună pentru A8”.

Citeşte mai departe pe Mediafax.ro

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.