International Van of the Year 2011: Noul Fiat Doblo Cargo

International Van of the Year 2011: Noul Fiat Doblo Cargo

Autor: Andrei Nan acum 9 ani Știri

Anuntând câştigătorul pentru anul 2011, preşedintele juriului,
domnul Pieter Wieman, a declarat: „designul van-ului câştigător a
impresionat juriul în multe privinţe, dar, mai presus de toate, a
fost faptul că Fiat a reuşit să lărgească paleta de platforme şi
caroserii într-o măsură mult mai mare decât în cazul altor van-uri
din această categorie. Gama Doblo include nu numai o versiune Maxi
cu ampatament lung sau cu acoperiş supraînălţat, dar si versiuni
şasiu ce permit diverse modalităţi de carosare (benă, box din
aluminiu).”

Juriul a fost impresionat în mod deosebit şi de gama largă de
motoare ce include, printre altele, un motor turbo hibrid benzină –
gaz natural comprimat, precum si o variantă electrică. Mai mult
decat atât, juriul a apeciat confortul deosebit şi condiţiile de
şofat pe care le oferă diferitele versiuni Doblo.

Lorenzo Sistino, directorul executiv al companiei Fiat
Professional, a comentat premiul acordat modelului Fiat Doblo:
„Noul Doblo Cargo a fost un vehicul inovativ chiar din faza de
concept. Cu Doblo oferim clienţilor noştri cele mai multe
posibilitati de configurare, emisiile cele mai mici si cea mai
avansată tehnologie din categoria sa. Premiul este o mărturie a
capacităţii noastre de inovatie în producţie. Faptul că Doblo a
câştigat acest premiu demonstrează atât nivelul sau de inovare cât
şi aria schimbărilor făcute pentru a răspunde noilor nevoi ale
clienţilor.”

Noul Doblo Cargo este primul vehicul din segmentul van-urilor mici
care a fost înzestrat cu un volum de încărcare şi o sarcină utilă
specifice segmentelor superioare, în ciuda dimensiunilor sale
compacte. În plus, este economic si ecologic. Aceste atribute au
permis noului model de la Fiat Professional să-şi ceară dreptul de
a fi primul şi singurul vehicul din categoria sa care marchează o
delimitare autentică faţă de modelele derivate din autoturisme.
Acest model a fost gândit, încă din faza de proiectare, să devină
un autentic vehicul commercial şi nu un simplu van de mici
dimensiuni, asta şi datorită celor 10 tipuri de caroserii si a
celor peste 500 de versiuni ce se pot obţine.

Noul Doblo Cargo, realizat pe o platformă nouă, a doborât numeroase
recorduri la categoria sa: lungime interioară de până la 2,17 m,
distanţă între pasajele rotilor din spate de 1,23 m, volume de la
3,4 la 4,2 metri cubi, sarcină utilă de la 750 la 1000 de
kilograme, consum combinat de combustibil de 4,8 litri/100km 1.3
Multijet II Euro 5.

Aceste recorduri asigură beneficii substanţiale clienţilor prin
optimizarea afacerilor si gestionarea costurilor. Noul vehicul
oferă mai mult spaţiu de încărcare decât modelul anterior: este mai
rectangular, unitar, utilizabil în totalitate şi echipat cu uşi
laterale culisante, precum si cu uşi posterioare foarte largi ce
usurează operaţiunile de încărcare şi descărcare.

Pentru Noul Doblo Cargo sunt disponibile 3 motoare Euro 5 cu
Start&Stop: 1.4 Benzina 95 CP, 1.3 Diesel Multijet II 90 CP si
1.6 Diesel Multijet 105 CP. Toate propulsoarele asigură performanţe
excelente, niveluri reduse de zgomot, precum şi costuri reduse de
exploatare (consum de combustibil si mentenantă). De asemenea,
motoarele Euro 5 au o fiabilitate ridicată si un nivel de poluare
redus, dispunând în echiparea standard de sistemul Start&Stop
si de un filtru de particule (numai la motoarele diesel).

Începând din 2001 şi până în prezent, în România au fost vândute
peste 10.000 de unităti Doblo Cargo.



Comentarii
Inchide