Interviu cu Dr. Christian Kunstmann de la Opel Electric Vehicles

Dr. Christian Kunstmann, care ocupă funcţia de Inginer Şef Asistent (Assist. Vehicle Chief Engineer – Opel Electric Vehicles) pentru vehiculele electrice marca Opel din mai 2010, ne-a răspuns la câteva întrebări în ce priveşte sistemul de propulsie al modelului electric, Opel Ampera.

Interviu cu Dr. Christian Kunstmann de la Opel  Electric Vehicles Interviu cu Dr. Christian Kunstmann de la Opel Electric Vehicles

Î: Ce reprezintă Opel Ampera?
CK: Opel Ampera este un vehicul electric, chiar dacă sub capota acestui model se regăseşte un motor termic. Rolul jucat de acesta este unul foarte important, şi anume de a extinde autonomia maşinii până la 500 de km. Motorul termic este folosit pentru a genera curentul electric necesar alimentării celor două motoare electrice ale lui Opel Ampera cu energie electrică.

Î: Cum funcţionează sistemul de propulsie?
CK: Să presupunem că bateria este complet încărcată. Curentul stocat în aceasta alimentează un motor electric (în primă fază), care angrenează o cutia de viteze planetară. Lucrurile se pot complica un pic atunci când ne raportăm la eficienţă. Se ştie foarte bine că la turaţii mari ale motoarelor electrice apare problema eficienţei. Pentru a prevenii acest aspect, am prevăzut sistemul cu un al doilea motor electric, care funcţionează doar atunci când este nevoie, astfel păstrăm un echilibru în ceea ce priveşte eficienţa şi turaţia acestuia. Ambele motoare electrice sunt alimentate de la bateria maşinii. Puterea unui singur motor este suficentă pentru a atinge performanţele cerute, dar totul se rezumă la eficienţă.

Să presupunem că bateria este descărcată. Motorul electric porneşte, dar nu pentru a încărca bateria, ci pentru a o menţine la o anumită valoare, la o valoare minimă. Astfel, motorul termic angrenează prin intermediul unui ambreiaj cel de-al doilea motor electric, care, în această situaţie este folosit pe post de generator electric. Deci curentul electric generat de al doilea motor, care acum are rolul de generator, alimenteză cu energie electrică primul motor electric. În cazul în care situaţia o impune, motorul care joacă rol de generator poate fi cuplat în lanţul cinematic prin intermediul unui ambreiaj şi suplimentează primul motor electric, în vederea obţinerii eficienţei de care vă vorbeam.

Î: Care este diferenţa dintre Ampera şi o maşină hibridă.
CK: În primul rând, o maşină electrică utilizează unul sau două motoare electrice de putere mică, Ampera are două propulsoare electrice de mare putere. În al doilea rând o maşină hibridă poate fi utilizată în modul electric doar pentru o scurtă perioadă de timp şi doar până la o anumită viteză. Ampera funcţioneză electric tot timpul indiferent de regimul de viteză utilizat. În al treilea rând, atunci când o maşină hidrid este accelerată puternic, motorul termic se turează şi el. În cazul Ampera, turaţia motorului termic nu este dictată în mod direct de poziţia pedalei de acceleraţie, ci de necesarul de energie. Şi nu în ultimul rând motorul unei maşini hibride este cuplat direct în lanţul cinematic de propulsie a maşini.

Î: Care este durata de viaţă a bateriei?
CK: Oferim o garanţie de 160,000 km sau opt ani.

Î: Bateriile electrice sunt influenţate în mod negativ de diferenţe de temperatură, cum aţi rezolvat această problemă?
CK: Nu este neaparat o problemă de temperatură ci de menţinere a unui nivel de putere în baterie. Astfel, bateria este prevăzută atât cu sisteme de răcire, cât şi cu sisteme de încălzire a acesteia.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.