Ipoteză: Mazda RX-7 va reveni în 2017

Modelul RX-7 cu motor rotativ şi tracţiune pe spate al japonezilor de la Mazda ar putea vedea din nou lumina zilei, conform declaraţiilor lui Nobuhiro Yamamoto, şeful departamentului de maşini sport al companiei nipone.

Ipoteză: Mazda RX-7 va reveni în 2017 Ipoteză: Mazda RX-7 va reveni în 2017

Ultimul model Mazda RX-7 a ieşit de pe linia de producţie în urmă cu un deceniu. Apoi, în 2003, a fost înlocuit cu un model mai practic, cu patru uşi - RX-8, însă şi acesta a ieşit din producţie anul acesta.

Chiar şi aşa, cele două modele au rămas în inimile pasionaţilor de maşini sport, mai ales pentru că au un potenţial imens pentru tuning.

Dar se pare că era maşinilor Mazda cu motoare rotative şi tracţiune pe spate nu a apus încă. Prezent la lansarea modelului cu facelift MX-5 în Australia, Nobuhiro Yamamoto, şeful departamentului de maşini sport al producătorului auto japonez, a declarat că un nou RX-7 e programat pentru anul 2017.

Şi nici că se putea alege un an mai bun, pentru că în 2017 se vor sărbători 50 de ani de la primul model Mazda cu motor rotativ Wankel – Cosmo Sport, în 1967.

Deşi Yamamoto nu a dat foarte multe detalii, a spus, totuşi, că se va renunţa la propulsorul de 1,3 litri Renesis care a fost folosit pe RX-8, în favoarea motorului de 1,6 litri 16X care a fost dezvăluit în urmă cu cinci ani, dar care nu a fost folosit în nici un model de serie Mazda până acum.

Potrivit oficialului mărcii japoneze, noul propulsor va respecta norma Euro VI care va intra în vigoare tot în 2017, deoarece va fi folosit un catalizator special. El a adăugat că motorul rotativ 16X poate să producă, în varianta aspirată natural, 295 de cai-putere şi că, pentru început, noul RX-7 nu va avea turbocompresor. „În acest moment, nu a fost stabilit. Poate mai târziu va fi turbo, dar la început probabil nu”, a spus Yamamoto.

Viitorul RX-7 va fi construit pe o platformă modificată a următoarei generaţii Mazda MX-5, va fi „cu siguranţă mai uşor” decât precedenta generaţie RX-7 şi va avea „probabil aproape aceeaşi greutate ca Toyota GT86”, adică aproximativ 1.250 kg.

Acest lucru va fi posibil deoarece în construcţia maşinii vor fi folosite cu precădere materiale uşoare, precum aluminiul. Şi, contrar curentelor actuale, noul RX-7 nu va folosi nici fibră de carbon, pentru că este foarte scumpă, nici un sistem de propulsie hibridă deoarece Yamamoto este de părere că „pentru o maşină sport pură este nevoie de ardere internă”.

Mazda RX-7 a fost produsă între anii 1978-2012 şi a avut trei generaţii. În anul 2003, modelul RX-8 i-a luat locul, dar şi acesta a fost scos din producţie în vara acestui an.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.