Ipoteze: în 2013 vom avea limuzina de lux Citroen DS9

Majoritatea europenilor ar zâmbi condescendent dacă Citroen ar încerca să rivalizeze cu limuzinele de lux germane. De aceea, francezii vor face acest lucru în China, unde vor lansa în maximum doi ani vârful de lance Citroen DS9.

Ipoteze: în 2013 vom avea limuzina de lux Citroen DS9 Ipoteze: în 2013 vom avea limuzina de lux Citroen DS9

În primăvara acestui an, francezii au scos la iveală un concept impunător, denumit Citroen Metropolis şi care se anunţa că prefigurează o limuzină de lux, care să rivalizeze cu Mercedes S-Class, BMW Seria 7 sau Audi A8.

Iată că ipotezele devin din ce în ce mai realiste, iar noua limuzină de lux franceză se va numi Citroen DS9, urmând să apară pe piaţă în 2012. Însă nu pe piaţa europeană, cel puţin nu într-o primă fază.

Publicul vizat de francezi este cel... chinez. De altfel, se pare că decizia francezilor a fost dictată de feedbackul foarte bun pe care Metropolis l-a primit până acum, conceptul fiind prezent la Expoziţia Universală de la Shanghai.

Citroen DS9 va fi atât o readucere în actualitate a modelului DS din anii '50, cât şi "regina" gamei DS, care va fi constituită din DS3 (deja pe piaţă), DS4 şi DS5. Noul model va înlocui controversatul Citroen C6, o maşină cu un foarte mic succesc comercial, dar va utiliza platforma lui Citroen C5, alungită, din raţiuni de reducere a costurilor.

Astfel, Citroen DS9 este de aşteptat să ajungă la o lungime de 5,1 metri, în timp ce ampatamentul va depăşi 3 metri, oferind astfel un spaţiu interior foarte generos. Bineînţeles, DS9 va beneficia de o suspensie hidropneumatică Hydractive, în timp ce motorizările vor fi cele de top de la Citroen C5 şi de la noul Peugeot 508. Nu vom avea parte de V8-uri sau V12, însă nu va lipsi o versiune hibridă.

Până la urmă, Citroen DS9 va putea fi considerat doar un concurent la limită cu versiunile inferioare de motorizare ale limuzinelor germane A8, Seria 7 sau S-Class, fiind mai degrabă un rival pentru berlinele de clasă mare A6, Seria 5 sau E-Class. Să nu uităm nici Volkswagen Phaeton, care va miza, la fel ca limuzina franceză, pe un preţ avantajos, care va pleca din jurul a 50.000 euro.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.