Jaguar XE, preţ de la 31.900 euro fără TVA în România. Ce dotări şi performanţe oferă maşina

Jaguar XE a fost lansat în România, la un preţ de lansare de 31.900 de euro fără TVA (39.556 cu TVA). Singurul model din segmentul său care utilizează o structură monococă, construită preponderent din aluminiu, XE are dimensiuni mai compacte decât restul clasei medii premium. Accentul e pus pe sportivitate şi pe design, iar britanicii speră să convingă clienţii cu un interior superior calitativ concurenţilor săi.

Jaguar XE este arma britanicilor în lupta pentru o cotă de piaţă pe segmentul premium, clasa medie, iar pasionaţii de maşini sportive au acum încă o alternativă pe care o pot alege. XE vine şi cu câteva atuuri proprii: este singurul model din segmentul său care utilizează o structură monococă, construită preponderent din aluminiu.

Pregătit pentru James Bond... şi prezentat de personajul negativ!

Această structură este robustă şi uşoară, iar împreună cu suspensia faţă cu braţe duble triunghiulare şi suspensia punte spate multi-link conferă modelului XE o dinamică specifică maşinilor sport britanice. 

La rândul lui, Jaguar XF va veni în România în partea a doua a anului. Preţurile pentru această versiune nu au fost încă anunţate

Indienii de la TATA au investit serios în acest model, designul este făcut în Europa, maşina este asamblată în Marea Britanie, aşadar vorbim, totuşi, de o maşină britanică prin execelenţă. Producătorii ne spun că expertiza Jaguar în construcţia structurilor din aluminiu asigură rezultate excepţionale în ceea ce priveşte consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon: datorită noilor motorizări diesel Ingenium, modelul XE înregistrează valori de 3.8l/100 km şi 99g/km CO2 – devenind cel mai economic Jaguar de până acum. Dispunând de motorul supraalimentat de 3.0 litri V6, pe benzină, motor împrumutat de la multi-premiatul Jaguar F-TYPE, varianta XE S este capabilă să ajungă de la  0 la 100 km/h în 5.1 secunde.

De altfel, Jaguar XE utilizează intensiv aluminiul şi este primul model dezvoltat pe baza noii arhitecturi modulare Jaguar Land Rover. Ampatamentul lung de 2.835 mm şi poziţia joasă a scaunelor îi conferă un spaţiu interior mai generos decât te-ai aştepta, dar şi un profil aerodinamic.

Este un semn al timpurilor că până şi cei de la Jaguar îşi încep prezentările cu realizările lor în privinţa consumului şi emisiilor de CO2. Totuşi, clienţii vor fi interesaţi mai mult de confortul de la interior, cel care rămâne atuul principal al mărcii britanice. Aceştia nu se pot aştepta la un spaţiu pentru cap şi pentru picioare prea generos în spate (nu că la concurenţi ar găsi ceva mai bun, din păcate clasa medie premium are în continuare probleme raportat la clasa medie de volum), dar materialele şi finisajele de la bord respiră calitate şi sunt, în general, cu o clasă peste ceea ce poţi găsi în mod normal în segment.

Impecabil. Aşa arată şi se simte interiorul lui XE/XF

Sistemul infotainment InControl, complet nou, oferă tehnologii de ultimă generaţie pentru a conecta maşina şi pasagerii cu exteriorul. Ecranul tactil de 8 inci oferă un acces uşor şi intuitiv către toate funcţiile disponibile şi aplicaţiile mobile iOS şi Android. Tehnologia de proiecţie laser permite sistemului Head Up Display să genereze imagini clare şi cu un contrast ridicat (spre exemplu detalii despre viteză şi navigaţie), care rămân vizibile chiar şi în lumina directă a soarelui. O cameră video stereo este montată în spatele oglinzii retrovizoare pentru a oferi o imagine 3D a drumului: aceste date de mare precizie sunt folosite de funcţii precum frânarea autonomă de urgenţă şi sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare.

Sistemul de tracţiune All Surface Progress Control (ASPC) – dezvoltat în baza experienţei de decenii în off-road Jaguar Land Rover – poate restabili în numai câteva secunde tracţiunea prin control electronic în situaţiile în care aderenţa la suprafaţa de rulare este scazută, indiferent de vreme. XE este şi primul model Jaguar echipat cu Servodirecţie Asistată Electric, reglată pentru a oferi un răspuns instantaneu, cu un consum de energie scăzut, comparativ cu sistemele hidraulice.
 
Spatele lui XF a atras atenţia tuturor, dar la fel şi mai „cumintele” XE

Din punctul de vedere al cumpărătorului, Jaguar înregistrează cel mai mic cost total de întreţinere al unui model din portofoliu, dar şi cel mai redus nivel al emisiilor înregistrate de un model Jaguar până în prezent.

Jaguar XE va dispune de trei motorizări: două motorizări Diesel de 2.0 litri dezvoltând 163 CP şi, respectiv, 180 CP,  două motorizări pe benzină, de 2.0 litri, dezvoltând  200 CP şi, respectiv, 240 CP şi o motorizare pe benzină, de 3.0 litri dezvoltând 340 CP. Modelul XE este deja disponibil spre comercializare, iar preţul porneşte de la 31.900 EUR fără TVA.

În premieră pentru un model Jaguar, oferta de preţ include 3 ani de service gratuit şi 5 ani de garanţie integrală.
 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.