Jaguar XF 2015, primele informaţii şi poze oficiale cu a doua generaţie de XF!

Autor: Adrian Mihălţianu 25 mart. 2015 Știri auto

Jaguar şi-a lansat noul XF printr-o cascadorie tipică filmelor cu James Bond, suspendând-ul deasupra unui doc al Tamisei în cartierul de business Canary Wharf din Londra, însă asta n-ar trebui să ne distragă atenţia de la faptul că cel mai nou Jaguar preia liniile de design deja anunţate de XE, preferând mai degrabă o evoluţie de design decât o revoluţie, în stilul maşinilor premium germane.

Pisica pe sârmă. O frumoasă metaforă despre feline şi abilitatea lor de a-şi păstra mereu echilibrul

Cu toate astea, a doua generaţie de Jag XF rămâne cât se poate de britanică. Cu un design fluid şi aristocrat, noul XF este acel gen de felină la care visezi o copilărie întreagă. Revoluţia are însă loc la interior, acolo unde aflăm că 75% din caroserie este format din aluminiu, fapt care a redus greutatea maşinii cu până la 190 de kilograme faţă de generaţia precedentă, dar a crescut şi rigiditatea la torsiune cu 28%.

Ce aduce noul Jaguar XF?

1. Are un ampatament semnificativ mai lung decât modelul precedent

Cu cei 2.960 de milimetri ai săi, ampatamentul noului Jaguar XF este mai lung cu 51 de mm decât cel al precedentului model, iar cei care beneficiază de pe urma acestui lucru sunt pasagerii din spate. Dimensiunile maşinii au rămas practic aceleaşi (noul XF e mai scurt cu 7 mm şi mai scund cu 3 mm), dar repartiţia spaţiului interior oferă pasagerilor loc suplimentar pentru picioare, genunchi şi cap.

2. Trenul de rulare promite o ţinută de drum exemplară

Jaguar a fost întotdeauna obsedat nu doar de comportamentul sportiv, cât mai ales de confortul la volan chiar în condiţii de şofat în mare viteză. Suspensia faţă cu braţ dublu şi suspensia spate IntegralLink, combinate cu repartiţia 50:50 a maselor pe punţi, promit atât un confort tipic Jaguar, cât şi reacţii rapide la starea drumului. A doua generaţie a sistmeului opţional Adaptive Dynamics permite un control chiar mai bun al răspunsului amortizoarelor în funcţie de dorinţele şoferului.

Adevărat, designul tot mai îndrăzneţ din segmentul de volum nu mai scoate în evidenţă un Jaguar ca odinioară. Dar maşina rămâne frumoasă. Extrem de frumoasă

3. Şoferul poate personaliza răspunsul maşinii în cele mai mici detalii

În afară de Adaptive Dynamics şi Electric Power Assisted Steering (EPAS), care controlează suspensiile şi, respectiv, răspunsul direcţiei în funcţie de viteză, şoferul mai este ajutat şi de sistemul opţional Jaguar Configurable Dynamics, adaptat de pe F-TYPE, care îi permite să regleze după voia inimii răspunsul suspensiilor, direcţiei, motorului şi al transmisiei automate în opt trepte.

4. Sisteme avansate de asistenţă a şoferului, focusate pe condus sportiv

În timp ce toţi ceilalţi producători auto insistă pe sistemele de siguranţă, Jaguar bate monedă pe sistemele sale de asistenţă a şoferului astfel încât acesta să se bucure cât mai mult de şofatul sportiv. Dintre ele merită amintit noul sistem de control avansat folosit iniţial pentru modelul F-TYPE AWD: Intelligent Driveline Dynamics (IDD). Acesta oferă ce-i mai bun dintre cele două lumi: manevrabilitatea tracţiunii spate şi performanţa şi beneficiile tracţiunii integrale. Aceste atribute sunt menţinute şi pe varianta cu tracţiune spate.

Postul de conducere e parcă prea sobru, aproape non-british

Mai avem şi Sistemul All-Surface Progress Control, dezvoltat pentru condusul la viteze mici, în condiţii nefavorabile. Acesta acţionează automat frâna şi acceleraţia pentru a oferi cea mai bună tracţiune posibilă, permiţând astfel maşinii să se pună în mişcare lin: tot ce trebuie să facă şoferul este să menţină direcţia.

Pentru variantele cu tracţiune integrală (All-Wheel-Drive), Jaguar a dezvoltat un nou sistem care oferă un plus de cuplu atunci când este nevoie. Cutia de transfer foloseşte transmisia prin lanţ în locul vitezelor, mai uşor, mai silenţios şi mai eficient.

În fine, merită amintite şi farurile full-LED, dar şi sistemul Laser Heads-Up Display 2, care afişează informaţiile vitale chiar în faţa ochilor şoferului. 

5. Transmisii automate demne de 2015

Jaguar ZF păstrează transmisia automată în opt trepte ZF, în cea mai nouă versiune a sa, fapt care ne bucură, pentru că vorbim despre una dintre cele mai bune transmisii automate existente în acest moment.

6. Motorizări diverse şi puternice

Atracţia principală o reprezintă propulsorul V6 de 3 litri twin-turbo diesel, care dezvoltă 300 CP şi 700 Nm, precum şi V6-urile supraalimentate pe benzină (3 litri), care dezvoltă 340 CP/450 Nm şi respectiv 380 CP / 450 Nm. Gama de motorizări este completată de motoarele diesel Ingenium de 2.0-litri, disponibile în variantele 163CP/380Nm şi 180CP/430Nm şi oferite cu transmisia manuală cu 6 rapoarte special optimizată şi transmisia automată cu 8 rapoarte.

În varianta de 163CP cu transmisie manuală, noul Jaguar XF are emisii CO2 de 104g/km şi este cel mai uşor şi mai economic model diesel non-hibrid din segmentul său – cu 80 kg mai uşor decât cel mai apropiat competitor al său, ne spun cei de la Jaguar. 

7. Interior cu accent pe confort şi tehnologie

Sistemul Infotainment şi de conectivitate este cel mai avansat oferit vreodată de Jaguar.  Noul sistem InControl Touch Pro este dotat cu un ecran tactil de 10.2 inci şi tehnologie Dual View, care permite ca, simultan, şoferul să vadă informaţii precum navigaţia, în timp ce pasagerul din faţă se uită la TV sau urmăreşte un DVD.

De ce să te uiţi la DVD, când ai putea lua maşina să vezi astfel de privelişti?!

În afară de InControl Touch Pro avem şi un instrumentar de bord reconfigurabil, în opţiune. Acesta este compus practic dintr-un ecran TFT color de 12.3 inci, şi poate fi configurat de şofer în mai multe feluri, similar cu ce există deja pe Range Rover. 

Nu în ultimul rând, materialele de la interior sunt, ne promite Jaguar, la nivelul ultra-înalt cu care ne-au obişnuit britanicii. Ar fi fost chiar păcat să piardă acest atu în momentul în care cei de la Jaguar au o nouă maşină desprinsă parcă din visurile adolescenţilor.

Aşteptăm cu înfrigurare un test cu noul XF în toamna acestui an, până atunci te invităm să dai o raită în galeria foto, pentru a vedea felina britanică în toată splendoarea sa.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide