Lansare în România – Chevrolet Orlando

Autor: Dan Vache acum 9 ani Știri

Ca şi celelalte modele Chevrolet lansate recent pe alte segmente
de piaţă, Orlando se îndepărtează de convenţional. Designul său –
în parte MPV, în parte crossover – încalcă regulile unui segment
care s-a dovedit de-a lungul timpului conservator; are ceva de spus
şi iese în evidenţă.

Prezent la evenimentul de lansare a
noului Chevrolet Orlando
, Jeroen Barwegen,
Sales şi Marketing Director Chevrolet CEE a vorbit şi despre
celelalte lansări Chevrolet de anul acesta. În Europa, pe lângă
Orlando, Chevrolet va lansa noul SUV Captiva, noul Aveo 5 uşi şi
noul Aveo sedan, Chevrolet Cruze 5 uşi, Corvette Grand Sport Coupé,
Camaro coupé şi convertible, premiatul model Chevrolet Volt,
autovehiculul electric cu autonomie extinsă. Tot anul acesta,
Chevrolet sărbatoreşte 100 de ani de existenţă.

„Cu
aceste noi şapte modele, gama Chevrolet va fi complet nouă, oferind
clienţilor săi modele practice ce înglobează ultima tehnologie
General Motors, cele mai noi sisteme de siguranţă şi un design
expresiv” a declarat Jeroen Barwegen. Chevrolet Europa a decis să
sărbătorească centenarul nu numai oferind clienţilor săi o gamă
complet nouă, dar şi prin încheierea unui parteneriat cu SOS Satele
Copiilor.
În 2011, Chevrolet Europa va face 100 de cadouri catre SOS Satele
Copiilor: 100 de maşini.

„Pentru noi, în calitate de constructor de autovehicule cel mai
firesc mod de a ajuta organizaţia SOS Satele Copiilor este să
oferim maşini. Sperăm că aceste autovehiculele vor îmbunătăţi viaţa
de zi cu zi a copiilor şi a celor care se ocupă de ei. Suntem
mândri să sprijinim o asociaţie ca SOS Satele Copiilor, care în
România va primi 4 maşini Chevrolet” a mai spus Jeroen Barwegen.
Chevrolet Romania împreună cu distribuitorii Chevrolet Automobile
Sibiu şi Di-Bas Auto vor dona anul acesta 4 autovehicule Chevrolet
organizaţiei SOS Satele Copiilor din România: 3 autovehicule Spark
şi un Chevrolet Cruze.

Bazat pe un prototip expus pentru prima dată în 2008, Chevrolet
Orlando este un adevărat autovehicul de familie al timpului său,
care combină avantajele practice ale celor 7 locuri, flexibilitatea
interiorului şi spaţiul de încărcare generos.

Orlando va reprezenta, cu certitudine, o alternativă
reconfortantă la multe MPV-uri pentru familii prezente pe piaţă.
Partea frontală Chevrolet caracteristică şi uşor de recunoscut e
completată de profilul cu linia joasă şi curbată a acoperişului şi
pasajele roţilor reliefate, sportive, care adăpostesc jantele de
16″, 17″ sau 18″. Pasajele roţilor accentuează impresia de
autovehicul cu caroserie compactă şi roţi proeminente şi păstrează
în acelaşi timp ţinuta sportivă şi agilă a modelului Orlando.

Dacă exteriorul noului Chevrolet Orlando va atrage în mod sigur
atenţia, interiorul se remarcă şi el prin multe dintre cele mai
recente elemente de design ale mărcii Chevrolet, cum ar fi cabina
dublă preluată de la Corvette şi iluminarea ambientală în albastru
a consolei centrale. Însă originalitatea designului nu înseamnă
nimic fără o funcţionalitate bine gândită, de aceea dispunerea
„stil amfiteatru” a celor trei rânduri de scaune, spaţiul de
încărcare generos şi numeroasele soluţii de depozitare vor capta şi
ele atenţia şoferilor familişti.

Dispunerea „stil amfiteatru” se referă la faptul că, în ciuda
liniei arcuite a acoperişului, designerii au reuşit să înalţe al
doilea şi al treilea rând de scaune, astfel încât ocupanţii
modelului Orlando să aibă o vizibilitate şi mai bunăş, atât în faţă
cât şi lateral, fără ca spaţiul pentru cap să fie redus. De fapt,
spaţiul pentru cap pentru al treilea rând e mai mare decât cel din
mai multe modele MVP rivale.

Sunt
posibile numeroase configuraţii ale interiorului, scaunele de pe al
doilea sau al treilea rând putând fi rabatate independent ori
împreună, pentru a crea o suprafaţă de încărcare plată. Al doilea
rând oferă, de asemenea, posibilitatea plierii scaunelor
exterioare, ceea ce uşurează accesul pasagerilor la rândul al
treilea. Iar când apare nevoia de a transporta încărcături mari,
spaţiul de încărcare al modelului Orlando se dovedeşte unul dintre
cele mai mari din clasa monovolum, atingând un volum maxim de 1487
de litri când ambele rânduri de scaune sunt rabatate.

Orice autovehicul de familie serios are nevoie de suficiente
spaţii de depozitare pentru mulţimea de obiecte care se acumulează
la interior. Ca şi prototipul originar, versiunea de serie a
modelului Orlando dispune de o gamă de compartimente cu forme şi
dimensiuni diferite, amplasate în diferite locuri, inclusiv un
spaţiu pentru monede şi două suporturi pentru pahare amplasate în
consola centrală, suporturi pentru hărţi şi sticle integrate în
portierele faţă şi spate, precum şi alte compartimente separate în
spaţiul de încărcare.

Dar probabil cel mai ingenios dintre acestea este zona de
depozitare din spatele panoului frontal al sistemului audio, aflată
atât la îndemâna şoferului cât şi a pasagerului. Această zonă a
putut fi observată iniţial la prototipul Orlando. Designerii au
reuşit să integreze un spaţiu mare şi practic, care devine
accesibil prin ridicarea panoului frontal al sistemului audio şi
care este suficient de încăpător pentru obiecte cum ar fi un
MP3-player, ochelarii de soare sau portofelul. În acest spaţiu
există şi o conexiune auxiliară standard şi un port USB opţional
pentru MP3-player sau iPod, în funcţie de nivelul de echipare.

Siguranţa ocupanţilor este totdeauna un aspect de maximă
importanţă la autovehiculele din această categorie, iar
proprietarii modelului Orlando se vor simţi asiguraţi ştiind că s-a
acordat atenţie detaliilor şi s-au inclus cele mai recente
tehnologii. Caroseria este în mare parte realizată din oţel de
înaltă rezistenţă, formând astfel o celulă de protecţie eficientă
pentru pasageri în cazul unei coliziuni frontale, laterale sau din
spate.

Dacă
se produce o coliziune, ocupanţii sunt protejaţi de şase airbaguri
– airbaguri duble frontale, laterale şi tip cortină. Una din cele
mai mari probleme cu care se confruntă echipajele de intervenţie
sosite la locul unui accident este accesul la ocupanţii
autovehiculelor atunci când uşile sunt încuiate. E o problemă care
nu-i poate afecta pe proprietarii modelului Orlando; autovehiculul
lor este dotat cu senzori de coliziune, iar portierele se descuie
automat atunci când este detectat un impact.

Chevrolet oferă la alegere trei motoare cu consum redus, unul pe
benzină şi două diesel. Toate motoarele sunt amplasate transversal,
au 4 cilindri şi două axe cu came în chiulasă, 16 supape şi
injecţie de carburant multipunct sau, în cazul motoarelor diesel,
tehnologie common rail. Toate motoarele au blocul din fontă şi
chiulasa din aliaj.

Singurul motor pe benzină disponibil la lansare are o cilindree
de 1,8 litri şi dezvoltă 141 CP la 6200 rpm şi generează un cuplu
de 176 Nm la 3800 rpm. Viteza maximă a acestei versiuni este de 185
km/h. În ce priveşte emisiile şi consumul de carburant, motorul de
1,8 litri este unul competitiv, cu emisii de 172 g/km şi un consum
de 7,3 litri la 100 km.

Cele două motoare diesel au ambele aceeaşi capacitate
cilindrică, dar sunt proiectate astfel încât puterile şi
caracteristicile de rulare să fie diferite. Amândouă au 2 litri şi
4 supape pe cilindru, iar sistemul de injecţie este de tip common
rail. Cel mai puternic dintre acestea dezvoltă 163 CP la 3800 rpm
şi oferă un cuplu de 360Nm la 2000 rpm, în vreme ce al doilea
ajunge la 130 CP la aceeaşi turaţie şi oferă un cuplu de 315Nm la
2000 rpm.

Viteza maximă pentru pentru motorizarea diesel de 130 CP este de
180 km/h, iar pentru cea de 163 CP de 195 km/h. Emisiile şi
consumul de carburant pentru ambele motorizări: 159 g/km, respectiv
un consum de 6 litri la 100 km. Indiferent de modelul pentru care
optează clienţii, Chevrolet le garantează un nivel înalt de
echipare, care include în pachetul standard, chiar şi pentru
versiunea de bază LS, controlul electronic al stabilităţii, şase
airbaguri şi oglinzi exterioare acţionate electric.

Versiunea mijlocie, LT, are în plus dotări cum ar fi senzori de
parcare şi comenzi audio pe volan, în timp ce versiunea LTZ
primeşte, printre altele, jante mai mari de 17″ din aliaj, oglindă
retrovizoare cu funcţie automată antiorbore şi tempomat electronic.
Datorită înrudirii noului Orlando cu un alt Chevrolet de succes,
premiat pentru calităţile sale – modelul Cruze sedan, care şi-a
demonstrat manevrabilitatea şi ţinuta de drum excelente – şoferii
pot fi siguri că la volan se vor simţi în siguranţă, dar în acelaşi
timp implicaţi şi răsplătiţi. Suspensia îndelung testată a
modelului Orlando foloseşte suspensia McPherson în faţă şi un
arbore compus în spate.

Urmând exemplul modelului de succes Chevrolet Cruze, Orlando are
un şasiu care oferă raportul ideal între confort şi agilitate.
Suspensia McPherson din faţă este prevăzută cu bucşe hidraulice,
montate de obicei pe modele mai scumpe, asigură o izolare
superioară pentru pasageri în timpul deplasării şi amortizează
controlat şocurile cauzate de trecerea peste diverse suprafeţe
denivelate. Sistemul avansat cu arbore compus (bară de torsiune) la
suspensia spate a fost ales pentru că oferă raportul perfect între
controlul suspensiei şi economia de greutate şi de spaţiu. În plus,
o bară de torsiune poate fi uşor adaptată la diferite greutăţi ale
autovehiculului şi motorului.

Şasiul
şi caroseria au fost concepute cu preocuparea fundamentală de a
obţine un nivel ridicat de siguranţă. Toată gama de modele e dotată
cu discuri de frână ventilate de 16″ în faţă şi discuri de 16″ în
spate şi cu ABS electronic pe toate roţile. De asemenea, şasiul
beneficiază de un sistem electronic de distribuţie a forţei de
frânare, care controlează forţa de frânare pe fiecare roată, astfel
încât distanţa de frânare să fie minimă, de un sistem de control al
tracţiunii, care moderează exuberanţa involuntară a şoferului şi se
adaptează la condiţiile de drum atunci când carosabilul e umed, de
un sistem de control electronic al stabilităţii şi de un sistem
hidraulic de asistenţă la frânare.

Producţia modelului Chevrolet Orlando a debutat în octombrie
2010, iar din luna februarie 2011 autovehiculul este disponibil în
showroomurile din România. Chevrolet Orlando, primul MPV Chevrolet
în Europa, vine echipat standard în versiunea de bază – LS PLUS
cu:

– aer condiţionat
– ESC
– 6 airbaguri
– oglinzi electrice şi încălzite
– 7 locuri şi funcţionalitatea unui adevărat MPV
– scaun şofer şi pasager reglabil pe 4 direcţii
– geamuri electrice faţă cu impuls
– coloană de direcţie reglabilă pe înălţime
– Radio-Cd Mp3
şi preţuri de lansare pentru piaţa noastră:
de la 14790 Euro cu TVA inclus pentru variantele pe benzină
de la 17490 Euro cu TVA inclus pentru pentru variantele diesel

Pentru achiziţionarea de autoturisme Chevrolet Orlando prin
creditul auto „Orlando” oferit prin BRD Finance, clienţii
beneficiază de rate fixe în lei, şi o dobândă foarte
avantajoasă.



Comentarii
Inchide