Lexus LF-30 Electrified: Viziunea Lexus privind maşinile cu propulsie electrică – Galerie FOTO

Autor: Cristian Agatie 23 oct. 2019 Știri auto

Conceptul Lexus LF-30 Electrified, prezentat la Tokyo, imaginează un ipotetic model cu propulsie electrică din viitorul apropiat care ar putea deveni realitate în următorii zece ani (dacă viitorul ar sta pe loc, desigur). Designul futurist este dublat de o componentă tehnică avansată, cu motoare electrice integrate în fiecare roată.

Producătorii japonezi au rezistat până acum tentaţiei de a produce modele electrice, iar Lexus şi compania-mamă Toyota s-a concentrat preponderent pe dezvoltarea sistemelor hibride de propulsie. Pentru anii următori, însă, restricţiile severe în ceea ce priveşte nivelul emisiilor, dar şi avansul tehnologic, va impune trecerea la maşini propulsate electric. Nu este de mirare că ediţia din acest an a Salonului auto de la Tokyo este marcată de modelele şi conceptele cu propulsie electrică ale mărcilor japoneze.

În acest context, Lexus LF-30 Electrified reprezintă un model cu performanţe dinamice remarcabile şi conducere autonomă, rămânând în acelaşi timp o maşină pentru şofer, care să ofere satisfacţie celui de la volan. Dacă tot suntem în acest punct, trebuie spus că Lexus LF-30 Electrified nu are un sistem clasic de direcţie, ci o comandă de tip „drive by wire”, aşa cum au avioanele moderne. Sistemul de comandă permite controlul integrat al motorizării, direcţiei, suspensiei şi frânelor, pentru o experienţă de conducere optimă.

Cele patru motoare electrice, câte unul pentru fiecare roată, asigură o putere totală de 400 kW (544 CP), care permite atingerea unei valori de 3,8 secunde pentru acceleraţia de la 0 la 100 km/h. Capacitatea bateriei este de 110 kWh, asigurând o autonomie de 500 km în ciclul WLTP. Aceasta se încarcă wireless cu o putere de 150 kW, cu o durată de încărcare de aproximativ o oră pentru full-charge şi jumătate de oră pentru 80% din capacitate.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult
Pro Motor

Comentarii
Inchide