Liniile de producţie 'just în time' în mare pericol

Toyota a introdus acum aproape 3 decenii sistemul de fabricaţie 'just in time', iar acum acesta este pus sub semnul întrebării de criza economică globală.

Liniile de producţie 'just în time' în mare pericol Liniile de producţie 'just în time' în mare pericol

Conceptul de "just in time" a reprezentat o adevărată revoluţie pentru industria auto, permiţând semnificative reduceri de costuri şi implicit preţuri mai mici ale maşinilor. Punctul slab al unui asemenea sistem este faptul că pentru a funcţiona corect, trebuie ca fiecare element al său să fie perfect. Este nevoie de furnizori care să trimită la timp şi la specificaţiile impuse produsele cerute.

Cum concurenţa acerba a obligat furnizorii să vină cu preţuri foarte mici pentru a câştiga simpatia anumitor producători, orice variaţie în producţie ar putea deregla tot sistemul. Astfel spus, dacă producătorii de maşini înregistrează vânzări scăzute, aceştia vor da comenzi mai mici furnizorilor, care se văd în situaţia de a nu mai avea suficientă producţie pentru a realiza profit. Şi în momentul respectiv nu mai există interes pentru a ţine în viaţă o astfel de firmă. Mai adaugă la asta şi faptul că furnizorii de obicei sunt comuni pentru mai mulţi producători de maşini, şi deja vedem un efect în cascadă.

Dacă furnizorul va da faliment va trage după el întreaga industrie. Iar producătorii de automobile vor începe să treacă din nou la stocuri, costurile vor creşte semnificativ, şi acesta este ultimul lucru de care aveau nevoie. Concluzia este simplă: modul de întrepătrundere a întregii industrii auto înseamnă că o criza economică ce va afecta doar o za din lanţul tehnologic va duce la pământ întreaga industrie, iar pentru ieşirea din acest impas este nevoie de a lua în considerare şi acest aspect.

Să vedem acum ce soluţii se vor găsi pentru a depăşi această criză mondială. Poate Toyota va veni cu ceva revoluţionar din nou.


Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.