LIVE de la Geneva 2013 – Renault Captur. Francezilor li s-a pus pata. De culoare

Bătaie mare în segmentul crossover la Geneva 2013. Francezii nu puteau rămâne indiferenţi la avalanşa de SUV-uleţe de clasă mică şi au replicat printr-o maşină veselă şi colorată: Renault Captur.

LIVE de la Geneva 2013 – Renault Captur. Francezilor li s-a pus pata. De culoare LIVE de la Geneva 2013 – Renault Captur. Francezilor li s-a pus pata. De culoare

 

Renault Captur a atras atenţia tuturor la Geneva 2013, poate pentru că a ştiut să fie diferit. Acolo unde Opel Mokka merge pe confort mai presus de toate, Nissan Juke şochează prin design, Ford EcoSport insistă pe un aspect bărbătesc, iar Peugeot 2008 joacă pe cartea eleganţei, Renault a ales un drum mai în acord cu pasiunea designerului Van den Acker pentru pantofii sport: Renault Captur arată pregătit de jogging!

Combinaţia de culori tari nu va fi pe placul tuturor dar Captur arată foarte sportiv!

Şi jogging şi face, căci în ciuda aspectului de mini-SUV, nu are tracţiune integrală şi cel mai probabil nici nu va avea!  De altfel, posibilităţile de personalizare sunt aproape nesfârşite, de la jante până la combinaţiile de culori şi de imprimeuri de pe caroserie şi de la interior. Poţi alege dintre şase culori pentru elementele decorative de la interior, 12 tapiţerii pe scaune, precum şi între mai multe pachete tematice. Nu ştiu cât de bine vor rezista acele inserţii în timp, dar arată în mod cert mai bine decât la concurenţi!

Interiorul poate fi şi deschis la culoare. Tapiţeriile par a dura 1000 de ani, dar sunt aspre la atingere

Este de remarcat şi soluţia anti-murdărie găsită de Renault: husele de pe scaune se pot îndepărta uşor, printr-un sistem de fermoare.

Găselniţa Renault care face viaţa mai uşoară în Renault Captur - torpedoul culisant!

Captur e ceva mai mic decât concurenţii săi, astfel că spaţiul în spate nu e prea generos – trebuie să nu ai peste 1.72 m dacă vrei să stai confortabil, dar ai destul spaţiu pentru genunchi şi coate. Ţineţi minte că vorbim de o maşină lungă de doar 4.12 metri! Bancheta spate poate culisa, astfel încât să obţii ceva mai mult spaţiu pentru pasageri, sau, alternativ, pentru bagaje. Referitor la acestea, portbagajul este destul de mare pentru bagajele a doi-trei adulţi – poate încărca între 377 şi 455 de litri, în funcţie de configuraţie. În plus, Renault vine cu o inovaţie – torpedoul este culisant, iar spaţiul dinăuntru compensează lipsa unei cotiere centrale.

De fapt, aici sunt diferenţele care îl pot face pe un client de Clio să opteze pentru Captur – ai o modularitate mai mare, un spaţiu mai generos şi mai bine gândit pentru bagaje, o gardă la sol mai mare şi alte elemente mai pe placul celor care vor să exploreze şi spaţiul extraurban.

Garda la sol este de 20 de cm, dar tracţiunea e 4x2, pe puntea faţă

În fine, am apreciat şi modul în care au integrat Media Nav-ul sau, după caz, R-Link-ul. Pe lângă faptul că sunt relativ ieftine (preţurile exacte nu au fost încă anunţate, dar contaţi pe circa 400 de euro pentru R-Link), ai ecran tactil, color, cu o interfaţă foarte uşor de folosit şi un sistem audio care se auzea, cel puţin în maşinile de la Geneva, foarte bine. Există deja şi câteva aplicaţii utile (în Franţa), prin care poţi afla, de exemplu, preţurile la carburant de la benzinăriile de pe traseu, precum şi alte informaţii utile (culturale, de cumpărături şamd).

Motorizările sunt cele obişnuite în gama Renault: pe benzină avem TCe-urile de 90 şi 120 CP, iar pe Diesel avem dCi-urile de 90 CP (unul cu emisii de doar 95g/km CO2 şi consum mediu de 3.7 l/100 km).

Spatele lui Captur arată la fel de musculos ca faţa. Plafonul în culoare diferită îi dă o tuşă premium

 

În fine, pentru că suntem în 2013, iar accentul pus de Captur pe tineret este foarte mare, puteţi explora foarte simplu maşina prin intermediul unei aplicaţii de iPhone/Android, pe care o puteţi descărca mai jos:

http://appstore.com/renault/ebookrenaultcaptur

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.renault.ANDROID.eBookRENAULTCAPTUR

Aşadar, cum vi se pare noul Captur?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.