Exclusiv  LIVE PARIS 2010: Standul Chevrolet

Cei de la Chevrolet au venit la Salonul Auto Paris 2010 cu două premiere mari şi două mai puţin importante. Aveo este, clar, în centrul atenţiei, aducând un suflu nou în clasa mică, în timp ce Orlando intră în segmentul aglomerat al familistelor cu 7 locuri.

Despre Chevrolet Aveo, mulţi ştiu că este o maşină de clasă mică reuşită din punctul de vedere al raportului preţ/dotări, dar criticabilă din punct de vedere al siguranţei sau calităţii. Noua generaţie, însă, duce mai departe doar numele, nu şi carenţele predecesorului.

Noul Chevrolet Aveo in premiera mondiala la Salonul Auto Paris 2010

La Salonul Auto Paris 2010 a fost expusă în premieră, în sfârşit, varianta de serie Chevrolet Aveo, care a fost prefigurată de conceptul de la Detroit 2010. Ei bine, surpriza este că maşina de serie are un stil foarte îndrăzneţ pentru o maşină accesibilă de clasă mică.

Practic, cei de la Chevrolet au mizat aproape totul pe cartea stilului, Aveo arătând aproape ca un hot hatch - "de vină" fiind farurile ieşite în relief, cât mai ales soluţia clanţelor portierelor spate, integrate în montanţi (după modelul lui Spark). Prin comparaţie, "vărul" de platformă tehnică Opel Corsa pare mai mult dedicat sexului frumos, în timp ce Aveo degajă masculinitate.

Interiorul lui Chevrolet Aveo are o calitate doar medie, dar un aspect foarte tineresc

Interiorul lui Aveo este un mix interesant între tabloul de bord de la Spark şi consola centrală de la Cruze. Am rămas foarte surprins de caracterul practic şi de multiplele spaţii de depozitare, pragmatismul neafectând designul interiorului. Rămâne, totuşi, valabilă oservaţia că, în multe locuri, plasticele sunt clar ieftine - dar nu vorbim de un concurent pentru Mini sau Audi A1, până la urmă.

Locurile în spate sunt suficient de spaţioase pentru clasa mică, iar portbagajul este chiar încăpător. Per total, nu am rămas deloc dezamăgit de noul Aveo, dar, pentru ca tabloul să fie complet, vom vedea puţin mai târziu dacă look-ul tineresc şi dinamic este însoţit şi de un comportament rutier pe măsură. Sunt foarte curios ce preţuri va avea noul Aveo.

Noul Chevrolet Orlando inaugurat in premiera mondiala la Paris 2010

O altă premieră foarte importantă pentru Chevrolet, dar şi pentru familiştii europeni, este monovolumul compact cu 7 locuri Chevrolet Orlando. Dacă în cazul lui Aveo vorbim de un design îndrăzneţ, cu Orlando lucrurile stau altfel - în sensul că are un stil conformist, cu muchii drepte şi cu un gabarit care este evident că încearcă să privilegieze cât mai mult spaţiul interior.

Dacă vreţi, Orlando este un văr mai puţin emancipat al lui Opel Zafira, dar şi mai convenţional. Cele două locuri suplimentare din portbagaj pur şi simplu amintesc de SUV-ul Chevrolet Captiva, atât rabatarea lor, cât şi modul de acces fiind similare.

Interiorul lui Chevrolet Orlando este bine realizat si spatios

Interiorul lui Orlando rămâne în nota cu care ne-a obişnuit Cruze, dar amenajarea butoanelor şi cadranelor este puţin diferită. Consola centrală separă clar cockpitul şoferului de spaţiul destinat pasagerului din dreapta, iar schimbătorul de viteze este poziţionat convenabil la baza consolei centrale. Locurile de pe rândul al doilea sunt spaţioase, iar cele de pe locul al treilea se situează în media clasei, nefiind foarte indicate adulţilor.

Chevrolet Captiva a primit un facelift care ii schimba mult fizionomia

Pentru că tot am amintit de Captiva, versiunea facelift a SUV-ului Chevrolet a fost a treia premieră mondială a brandului american. Partea frontală este puternic modificată, în stilul început de Cruze, iar acum Captiva chiar te captivează, cel puţin în privinţa primului impact vizual. În rest, însă, exteriorul rămâne la fel, iar interiorul are doar câteva tuşe care îi îmbunătăţesc nivelul calităţii.

O surpriză interesantă pentru piaţa vest-europeană este versiunea Chevrolet Cruze hatchback, prezentată, deocamdată, doar ca un concept (deşi este evident că modelul de serie va arăta 99% la fel). Dacă pe piaţa din România, de exemplu, Cruze-ul în 3 volume este apreciat, în vestul Europei Cruze-ul în 5 uşi este aşteptat cu destul de mult interes.

Deocamdata, Chevrolet Cruze hatchback este denumit concept

Din păcate, designul părţii din spate este destul de simplist faţă de imaginea de marcă mai puternică şi cu nerv, pe care o afişează partea frontală a lui Cruze. Însă avem parte de un mare câştig la capitolul spirit practic, hayonul oferind un spaţiu mare de încărcare, care poate fi mai uşor compartimentat.

De asemenea, Cruze hatchback poate fi o bază excelentă pentru o versiune mai puternică, eventual una care să încerce să tachineze un Golf GTI sau chiar un Focus ST, de ce nu? Atâta doar că va mai trebui lucrat puţin la stilul sportiv al părţii din spate, pentru asigurarea unei doze serioase a succesului de piaţă.

Per total, standul Chevrolet la Salonul Auto Paris 2010 demonstrează clar că brandul american este într-o continuă evoluţie, ba chiar intră într-o nouă etapă, în care Chevrolet devine mai îndrăzneţ.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.