LIVE PARIS 2010: Standul Volkswagen

Autor: Oraan Mărculescu acum 10 ani Știri

Standul Volkswagen la Salonul Auto
Paris 2010
este pur şi simplu dominat de modelele
Volkswagen Passat
. Care nu este „noul”, cum îl anunţă
oficialii, ci este un facelift realizat în stilul deja
bine-cunoscut de la Volkswagen Golf 6.

De fapt, în realitate, Volkswagen Passat facelift nu pot
spune că are o individualitate prea puternică
. Arată mult
mai sobru, ca un fel de Phaeton intrat la apă, dar şi foarte rece,
germanic, solid. De parcă pe designeri nu i-a mai interesat
originalitatea, ci doar amprenta pusă pe imaginea de marcă.

Partea frontală este pur şi simplu tăioasă şi masivă, în timp ce
stopurile rotunjite au fost înlocuite cu unele cu muchii drepte,
preluate parcă direct de la monovolumul Volkswagen Sharan. Linia
laterală este doar puţin schimbată, per total impresia de
solid predominând.

La interior, surprizele nu sunt mari. Per total, întâlnim
aceeaşi ambianţă de Passat, dar pe tunelul central au mai apărut
nişte butoane, care amintesc vag de Porsche Panamera.
Impresia de lux este la cote foarte reduse, dar măcar
calitatea rămâne una bună
. Totuşi, clienţii actualului
Passat vor remarca faptul că vorbim de o evoluţie extrem de mică în
acest domeniu.

Tapiţeria şi plasticele variază în funcţie de nivelul de
echipare, dar, sincer, în habitaclul lui Passat facelift nu
poţi scăpa de o anumită senzaţie de spartan
. În plus,
spaţiul interior nu se modifică, rămânând la aceleaşi cote – ceea
ce, de fapt, înseamnă deja dimensiuni interioare în media clasei,
concurenţii fiind deja foarte bine puşi la punct.

Un gadget interesant al noului VW Passat facelift:
deschidere portbagajului automat, de la un senzor plasat…
sub spoilerul spate
. Teoretic, este necesară doar o
mişcare cu piciorul în zona respectivă; practic, trebuie să înveţi
„mişcarea”, iar semnele de întrebare referitor la comoditatea unui
astfel de sistem nu sunt puţine.

Una peste alta, Volkswagen Passat facelift este clar că apelează
la cei care vor în primul rând o maşină germană şi în al doilea
rând să fie vorba despre un Volkswagen. Prima impresie, pe viu, nu
este de natură să te răstoarne pe spate, faceliftul maşinii
reprezentând o schimbare de look discutabilă
, iar evoluţia
habitaclului este moderată.

Rămâne să vedem ce politică de preţuri se va adopta
pentru Volkswagen Passat facelift
, care urmează să joace
într-un segment foarte bine pus la punct şi cu mulţi concurenţi
redutabili. Oare va fi suficientă reputaţia Passat-ului? Rămâne de
verificat şi în realitate, pe şosea.



Comentarii
Inchide