Exclusiv  LIVE PARIS 2010: Standul Volkswagen

"Noul" Volkswagen Passat vine cu haine mai noi şi mult mai sobre. Va rămâne o maşină de succes? Foarte greu.

Standul Volkswagen la Salonul Auto Paris 2010 este pur şi simplu dominat de modelele Volkswagen Passat. Care nu este "noul", cum îl anunţă oficialii, ci este un facelift realizat în stilul deja bine-cunoscut de la Volkswagen Golf 6.

De fapt, în realitate, Volkswagen Passat facelift nu pot spune că are o individualitate prea puternică. Arată mult mai sobru, ca un fel de Phaeton intrat la apă, dar şi foarte rece, germanic, solid. De parcă pe designeri nu i-a mai interesat originalitatea, ci doar amprenta pusă pe imaginea de marcă.

Partea frontală este pur şi simplu tăioasă şi masivă, în timp ce stopurile rotunjite au fost înlocuite cu unele cu muchii drepte, preluate parcă direct de la monovolumul Volkswagen Sharan. Linia laterală este doar puţin schimbată, per total impresia de solid predominând.

La interior, surprizele nu sunt mari. Per total, întâlnim aceeaşi ambianţă de Passat, dar pe tunelul central au mai apărut nişte butoane, care amintesc vag de Porsche Panamera. Impresia de lux este la cote foarte reduse, dar măcar calitatea rămâne una bună. Totuşi, clienţii actualului Passat vor remarca faptul că vorbim de o evoluţie extrem de mică în acest domeniu.

Tapiţeria şi plasticele variază în funcţie de nivelul de echipare, dar, sincer, în habitaclul lui Passat facelift nu poţi scăpa de o anumită senzaţie de spartan. În plus, spaţiul interior nu se modifică, rămânând la aceleaşi cote - ceea ce, de fapt, înseamnă deja dimensiuni interioare în media clasei, concurenţii fiind deja foarte bine puşi la punct.

Un gadget interesant al noului VW Passat facelift: deschidere portbagajului automat, de la un senzor plasat... sub spoilerul spate. Teoretic, este necesară doar o mişcare cu piciorul în zona respectivă; practic, trebuie să înveţi "mişcarea", iar semnele de întrebare referitor la comoditatea unui astfel de sistem nu sunt puţine.

Una peste alta, Volkswagen Passat facelift este clar că apelează la cei care vor în primul rând o maşină germană şi în al doilea rând să fie vorba despre un Volkswagen. Prima impresie, pe viu, nu este de natură să te răstoarne pe spate, faceliftul maşinii reprezentând o schimbare de look discutabilă, iar evoluţia habitaclului este moderată.

Rămâne să vedem ce politică de preţuri se va adopta pentru Volkswagen Passat facelift, care urmează să joace într-un segment foarte bine pus la punct şi cu mulţi concurenţi redutabili. Oare va fi suficientă reputaţia Passat-ului? Rămâne de verificat şi în realitate, pe şosea.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.