LIVE ProMotor – standul Renault Frankfurt 2011

Autor: Constantin Ciobanu 16 sept. 2011 Știri auto

În primul rând a continuat povestea noii linii de design pe care o aşteptăm pe gama de serie Renault. La Frankfurt 2011 constructorul francez a mai adus un concept car. După DeZir, Capture şi R-Space a venit rândul lui Frendzy să confirme noua direcţie stilistică a francezilor. Frendzy se doreşte o propunere pentru ceea ce ar putea fi în viitor Kangoo. Evident că Frendzy promovează şi direcţia „electrică” a lui Renault. Conceptul împrumută propulsia de la Kangoo Z.E.

Frankfurt 2011 a reprezentat şi debutul lui Twingo facelift, primul vehicul din gamă care afisează noua identitate de design a mărcii. Trecând peste evoluţia stilistică salutăm upgrade-ul la capitolul motorizări. O noutate este propulsorul 1.2 TCe care dezvoltă 100 CP şi 155 Nm. Au fost operate modificări şi la agregatul aspirat de 1.2 litri. În continuare aşteptăm în România Twingo dCi de 75 CP sau 85 CP care se laudă cu un consum mediu de 3,4 litri şi emisii de 85 grame. La Frankfurt 2011 am putu admira şi Twingo R.S., o mică torpilă care întregeşte familia Renault de sportive. Plus linia Gordini care este disponibilă atât pentru versiunea R.S. cât şi pentru restul motorizărilor. Pentru noi Twingo Gordini trebuie să fie obligatoriu R.S. Am mai putut admira şi Twingo Mauboussin, un show car realizat împreună cu renumita casă de bijutierii din Piaţa Vendôme din Paris.

Ce am mai putut admira prin standul Renault? Păi un Wind, chiar şi în versiune Gordini, magnificul Megane R.S. Trophy care s-a întors de pe circuitul Nurburgring cu recordul în buzunar pentru cel mai rapid tur realizat de o berlină cu tracţiune faţă. A fost prezentat în premieră la Frankfurt 2011 şi Koleos facelift. Puţin mai sobru, mai elegant.

Cei de la Renault au adus la Frankfurt şi gama de propulsoare. De obicei la un salon auto admiri caroserii, francezii au decis că este bine să admirăm şi propulsoare. Aşadar avem propulsorul ENERGY TCe 115 de 1.2 litri. Acest nou motor va fi disponibil din primul semestru 2012 pe familia Mégane / Scénic, în funcţie de ţara de comercializare, înlocuind progresiv motorul 1.6 16v 110 CP. Faţă de acesta din urmă, el va oferi performanţe mai bune, în ciuda reducerii cu circa 25 % a cilindreei : un motor 1.2 (1.198 cm) turbo 4 cilindri cu injecţie directă, o putere maximă de 115 CP (+ 5 CP), un cuplu maxim de 190 Nm (+ 40 Nm) disponibil de la 2.000 la 4.000 rpm din care 90 % de la 1.500 rpm, consum de carburant redus cu 25%, adică cu 1,5 l/100 km faţă de motorul înlocuit (1.6 16v).

ENERGY dCi 110 reprezintă următoarea fază de evoluţie a propulsorului de 1.5 litri, un clasic la Renault. Motor esenţial al gamei, blocul 1.5 dCi echipează unul din trei vehicule Renault, de la Twingo la Laguna. Aici bifăm un plus de 20 Nm la capitolul cuplu motor, acum vorbim de o valoare de260 Nm obţinuţi la 1.750 rpm. La capitolul vehicule electrice francezii au adus la Frankfurt 2011 versiunile de serie Fluence Z.E., Kangoo Z.E. şi simpaticul Twizy.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide