Mai puternic la Geneva 2012: Koenigsegg Agera R

Autor: Iulian Dnistran acum 8 ani Știri

La finalul anului trecut, Koenigsegg Agera R anunţa triumfătoare adjudecarea a nu mai puţin de 6 noi recorduri mondiale de viteză şi frânare, oficialii suedezi fiind satisfăcuţi că le-au „luat caimacul” germanilor care se laudă cu Bugatti Veyron.

Koenigsegg Agera R vine la Geneva 2012 intr-o versiune upgradata

Însă timpul trece foarte rapid, iar recordurile nu rezistă – pe acest principiu, cei de la Koenigsegg vor prezenta la Salonul Auto Geneva 2012 o versiune revizuită a bolidului Agera R. Sau, dacă vreţi, un fel de facelift, dar care se aplică mai mult părţii tehnice, nu exteriorului – unde noutatea principală ţine de noile jante, care nu mai sunt din aliaj de aluminiu, ci sunt realizate din fibră de carbon (eat that, Veyron!).

Motorul V8 biturbo, de 5,0 litri, dezvolta până acum 1.115 CP şi 1.200 Nm, însă inginerii au reuşit să mai obţină un surplus de 25 CP, aşa încât Agera R 2012 se poate mândri cu o putere maximă de 1.140 CP/7.100 rpm, cuplul maxim rămânând tot de 1.200 Nm/4.100 rpm – însă a fost îmbunătăţită curba de cuplu, între 2.700 şi 7.300 rpm fiind disponibili peste 1.000 rpm.

Motorul lui Koenigsegg Agera R ajunge la 1140 CP, iar curba de cuplu e imbunatatita

Motorul este de tipul FlexFuel, fiind alimentat cu bioetanol, iar cutia de viteze este secvenţială, cu 7 rapoarte şi dublu-ambreiaj. Mai adăugăm o masă proprie a maşinii de numai 1.330 kg, graţie utilizării intensive a aluminiului şi fibrei de carbon, aşa încât este normal ca performanţele să fie excepţionale.

Graţie acestor modificări, Koenigsegg Agera R anunţă o viteză maximă de 440 km/h (deci mai mare decât cea de 431 km/h a lui Bugatti Veyron Super Sport), în timp ce demarajul 0-100 km/h se cifrează la 2,9 secunde – din păcate, încă mai prost decât timpul de 2,5 secunde de care are nevoie rivalul german.

Koenigsegg Agera R anunta 440 km/h si doar 2,9 secunde pana la 100 kmh

Dar rămâne să vedem dacă o nouă probă practică nu ne va releva o surpriză, după lansarea mondială a versiunii revizuite la Salonul Auto Geneva 2012. Voi ce spuneţi:

VA REUŞI NOUL AGERA R SĂ-ŞI DEPĂŞEASCĂ ADVERSARUL BUGATTI VEYRON SUPER SPORT LA TOATE CAPITOLELE DINAMICE?



Comentarii
Inchide