Maşina care trebuia să salveze ARO - GALERIE FOTO

Maşina care trebuia să salveze ARO, dar n-a mai apucat - VIDEO

Maşina care trebuia să salveze ARO - GALERIE FOTO Maşina care trebuia să salveze ARO - GALERIE FOTO

 


Dacă până la începutul anilor ’80, ARO era un succes mondial, situându-se pe locul al patrulea în lume după numărul de maşini de teren vândute şi pieţe de desfacere (după Jeep, Land Rover şi Toyota), sfârşitul deceniului a adus un moment de epifanie: uzina musceleană trebuia modernizată dacă se voia menţinerea competitivităţii la export.

O gură de aer ar fi putut veni din partea unui model nou. Prototipul acestui model a fost realizat în 1989, însă noul model al uzinei ARO nu a mai apucat să intre în producţie din cauza situaţiei economice dificile a constructorului.

Teoretic, noul ARO 4x4 ar fi putut rivaliza cu modele ca Nissan Terrano dacă ar fi fost pornită producţia cu utilaje noi şi furnizori capabili să creeze materie primă de calitate. Problema a fost că noul ARO a fost realizat într-o perioadă dificilă pentru România. Uzina fiind deţinută de stat, primau alte cheltuieli. Totodată, principala preocupare a lui Ceauşescu în anii ’80 a fost achitarea datoriilor externe, aşa că o investiţie la Câmpulung ieşea din discuţie, iar odată cu ea şi şansele ca ARO să mai poată străluci.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.