Maşinăriile ridicol de mari şi de impresionante care s-au născut în Belarus: MAZ-7907, miriapodul mecanic cu 24 de roţi

Este timpul să ne reamintim de Belarus ...

Maşinăriile ridicol de mari şi de impresionante care s-au născut în Belarus: MAZ-7907, miriapodul mecanic cu 24 de roţi Maşinăriile ridicol de mari şi de impresionante care s-au născut în Belarus: MAZ-7907, miriapodul mecanic cu 24 de roţi

Este timpul să ne reamintim de Belarus şi de maşinăriile ridicol de mari şi de impresionante care s-au născut acolo. Astăzi vorbim despre platforma autoportantă MAZ-7907. 

În cazul în care titlul te-a făcut să te întrebi „oare care este numărul maxim de roţi pe care le poate folosi o maşină”, răspunsul este 42. Şi nu doar pentru că 42 este răspunsul la viaţă, la univers şi la orice, ci pentru că atât a putut să pună BMW pe conceptul 4219ELI, creat ca răspuns la fanteziile unui copil. OK, să trecem la lucruri serioase acum.

Minski Automobilny Zavod (MAZ), una dintre cele mai mari companii de stat din Europa de est, este cunoscută pentru autovehiculele utilitare şi de transport persoane, de mare gabarit. Însă autobuzele şi camioanele pe care le vedem acum sunt miniaturi pe lângă ce încropeau bieloruşii la finalul anilor ’70 – transportoare de rachete.

Cu toate că au existat mai multe modele în seria transportoarelor de rachete, o să ne concentrăm pe cel mai mare dintre ele, MAZ-7907.

La finalul anilor 1970, MAZ a dezvoltat un proiect pentru un autovehicul menit să transporte rachetele construite de Marele Urs. Desigur, un motiv oficial al existenţei transportoarelor MAZ nu a fost emis vreodată.

Având în vedere că un asemenea mutant se vedea cu ochiul liber şi din spaţiu, dezvoltarea şi testarea au fost săvârşite în mare secret, vehiculul fiind scos la aer conform unui program strict, în aşa fel încât să evite sateliţii care treceau pe deasupra Minskului.

Să vorbim un pic şi în cifre. MAZ-7907 are 30 de metri lungime, 4,8 metri lăţime şi 4,5 metri înălţime şi stă pe 24 de roţi (are 12 osii). Mamutul 24x24 se folosea de două motoare – unul cu 1.250 de cai-putere, împrumutat de la un tanc, şi unul de 330 de cai-putere – şi de două transmisii hidro-mecanice pentru a se pune în mişcare. Putea să se deplaseze cu maxim 25 de kilometri pe oră şi putea să transporte până la 150 de tone de rachetă.  

În cadrul proiectului, numit Tselina-2, au fost construite două astfel de exemplare, alături de două unităţi MAZ-7906. Proiectul a fost abandonat ulterior, iar vehiculele au dispărut ca şi cum n-ar fi existat vreodată – ceea ce sovieticii ar numi „misiune îndeplinită”.

Nu te-ai săturat de imensităţi bieloruse? Citeşte aici şi despre BELAZ 75710, cel mai mare camion din lume.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.