Maşinile electrice iau cu asalt România, dar vânzările sunt încă dominate de motorizările clasice

Vânzările de maşini electrice, hibride şi hibride cu încărcare la priză (plug-in hybrid) au explodat anul acesta în România, dar mai este o cale lungă până când românii vor schimba maşinile cu motoare diesel şi pe benzină cu maşini electrice şi electrificate. Printre motivele ponderii relativ mici a modelelor electrice este infrastructura de încărcare deficitară şi preţurile încă foarte mari.

Maşinile electrice iau cu asalt România, dar vânzările sunt încă dominate de motorizările clasice Maşinile electrice iau cu asalt România, dar vânzările sunt încă dominate de motorizările clasice

Datele furnizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatoruilor de Automobile (APIA) indică o creştere cu 60% a vânzărilor de maşini electrice, hibride şi hibride cu încărcare la priză în primele şapte luni ale anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut. În total, românii au cumpărat 3.541 de maşini electrice şi electrificate în primele şapte luni. Creşterea vine după un an 2018 care a marcat, de asemenea, un record al vânzărilor de maşini ecologice, cu o creştere de 65% a acestui segment de piaţă faţă de 2017.

În ciuda acestor creşteri spectaculoase, ponderea maşinilor electrice şi electrificate din totalul vânzărilor la nivel naţional este de numai 3,6%, restul fiind maşini cu sisteme de propulsie clasice, alimentate cu benzină sau motorină. Românii preferă în continuare motoarele termice, fiind îngrijoraţi în special de autonomia redusă a modelelor electrice, infrastructura de încărcare deficitară şi preţurile mari de achiziţie. 

Citeşte şi

Bombe pe roţi! Jumătate dintre maşinile controlate de RAR sunt un pericol pentru circulaţie!

A depăşit pe linie continuă şi a primit imediat o lecţie dură. La asta nu se aştepta! - VIDEO

Ce marcă de maşină a stabilit ultimul record de viteză?

TESTAT pe VW Passat. Ce se întâmplă dacă tragi frână de mână electronică în timp ce maşina merge - VIDEO

Din totalul vânzărilor de maşini ecologice din primele şapte luni, cele mai multe (2.670 de unităţi) sunt autoturisme hibrid, în creştere cu 55,3% faţă de aceeaşi perioadă din anul 2018, în timp ce 714 unităţi se încadrează în categoria electrice (+134,1%) şi 157 de unităţi, în categoria plug-in hybrid (-16,5%).

Potrivit datelor APIA, în topul celor mai comercializate autoturisme electrice, primul loc a fost ocupat de Nissan – cu 218 unităţi, urmat de Renault – cu 194 de unităţi şi VW (98 de exemplare). În acelaşi timp, cele mai multe autoturisme hibrid vândute în România, în primele 7 luni, au fost înregistrate de Toyota – cu 2.366 unităţi, Lexus (124 de unităţi) şi Ford (57 de unităţi). În clasamentul vânzărilor de autoturisme plug-in hybrid conduce Mitsubishi – cu 54 de exemplare, urmată de Volvo – cu 43 de unităţi şi Land Rover, cu 21 de unităţi comercializate în primele 7 luni.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.