Maşinile second-hand sunt cumpărate cu ochii închişi. Mai mult de jumătate au fost implicate în accidente, dar puţini verifică acest lucru

Un raport publicat pe InspectorAuto.ro indică faptul că cele mai multe maşini second hand verificate pe platforma proprie au avut daune ascunse în istoric. Mulţi români se limitează să verifice kilometrajul, fără a da atenţie istoricului de daune al maşinilor.

Maşinile second-hand sunt cumpărate cu ochii închişi. Mai mult de jumătate au fost implicate în accidente, dar puţini verifică acest lucru Maşinile second-hand sunt cumpărate cu ochii închişi. Mai mult de jumătate au fost implicate în accidente, dar puţini verifică acest lucru

Cei mai mulţi români cumpără maşinile second-hand cu ochii închişi, fără să verifice numărul de kilometri reali sau istoricul de daune al maşinilor. Dacă totuşi fac verificări, acestea se limitează la valoarea reală a rulajului. Dacă acesta se confirmă, aceştia merg mai departe cu procesul de achiziţie, ceea ce-i face uneori să cumpere maşini cu daune ascunse, care au fost anterior implicate în accidente rutiere.

Din totalul maşinilor verificate pe InspectorAuto.ro in primele 8 luni din 2019 pentru aflarea istoricului de daune, procentul de autoturisme cu cel puţin o daună ascunsă se menţine în continuare ridicat, la 60%. Valoarea medie a reparaţilor la maşinile cu daune a fost de 6.600 de euro, acestea având, în medie, 3,19 daune pe maşină.

Mai mult, din totalul maşinilor pentru care s-a verificat istoricul de daune în primele opt luni ale anului, 18% au fost implicate în accidente majore, cu valori ale reparaţiilor de peste 10.000 de euro. 

Printre maşinile cu cele mai grave daune descoperite la verificare de InspectorAuto.ro se numără un BMW X5 fabricat în 2008, considerat daună totală, întrucât în anul 2014 devizul de reparaţie a depăşit 22.000 euro, sau un Audi A8 fabricat în 2010, care a fost cel mai probabil daună totală în 2015, cu o estimare de reparaţie în valoare de 215.000 lei (45.200 euro).

Trebuie spus că e normal ca o maşină rulată să aibă daune minore în istoric, multe dintre acestea ţinând de folosirea normală a maşinii („mici urme de utilizare”, cum s-ar spune în anunţurile de vânzare). În această categorie intră elemente de caroserie vopsite sau înlocuite, parbriz schimbat sau mici urme de lovituri pe portiere şi barele de protecţie. Atât timp cât reparaţiile au fost făcute corespunzător, iar achiziţia se face la un preţ corect, aceste urme nu ar trebui să pună semne de întrebare.

Totuşi, dacă există semnele unei avarii majore care au afectat serios caroseria, lonjeroanele, stâlpii, pragurile sau airbag-urile, este mai bine să căutaţi altă maşină.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.