Maşinile sport şi de lux: emisii CO2 mai reduse în 2009

Autor: Andrei Ştirbu 28 sept. 2009 Știri auto

Dacă Salonul Auto Frankfurt 2009 ne-a demonstrat că suntem
în plină eră ecologică, premierele de maşini ecologice fiind foarte
multe, ar trebui să fie normal ca acest trend să se regăsească şi
în cazul maşinilor de lux şi al celor sport. Iar un studiu al
companiei de consultanţă JATO Dynamics asta ne şi spune: că
maşinile scumpe oferă motorizări care poluează mai puţin.

Conform David Di Girolamo, director al JATO Consult,
grija producătorilor de maşini exclusiviste pentru mediu
este reală
şi trebuie luată în seamă, mai ales că vorbim
de cifre de vânzări de 100.000 de astfel de maşini superscumpe
vândute anual.

Principalele branduri de masini de serie redusa si reducerea de emisii CO2

Ferrari este producătorul din acest segment care conduce
acest top, înregistrând emisii CO2 cu 40,4 g/km mai
mici
la maşinile vândute în primul semestru din 2009 faţă
de aceeaşi perioadă din 2008. Acest lucru înseamnă o reducere de
9,5%, care echivealează cu valoarea înregistrată de producătorul
generalist Chevrolet (ne referim strict la vânzările din
Europa).

La momentul actual, maşinile sport sau de lux au motorizări mari
şi gurmande, care în general au emisii CO2 de peste
350-400 g/km. Totuşi, faţă de o maşină de zi cu zi, o maşină
exclusivistă are un parcurs mediu anual mult mai mic, prin
urmare emisiile de CO2 sunt şi ele mai reduse într-o
perioadă de 10 ani
, în care se estimează că un astfel de
automobil nu parcurge mai mult de 30-50.000 km.

Ca un exemplu, să luăm comparativ un Ferrari California
şi un VW Golf 1.4 TSI
, pe o perioadă de 10 ani. Maşina
sport considerăm că va parcurge maximum 50.000 km în această
perioadă, deci, având emisii CO2 de 306 g/km, va rezulta
valoarea de 15, 3 tone CO2 emise în 10 ani. VW Golf este
o maşină de uz cotidian, care parcurge cel puţin 20.000 km/an –
deci, dacă luăm în considerare emisiile CO2 de 144 g/km
pentru versiunea 1.4 TSI de 122 CP, rezultă că în 10 ani maşina va
emite 28,8 tone de CO2, teoretic.

Prin urmare, maşinile exclusiviste sunt mai puţin responsabile
pentru poluarea cu dioxid de carbon, iar, în viitorul apropiat,
aceste maşini scumpe vor beneficia de tehnologie mult mai puţin
poluantă.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide