Mazda la Salonul Auto de la Los Angeles

Mazda va prezenta în premieră la Salonul Auto de la Los Angeles 2010 versiunea pentru America de Nord a noii Mazda5 şi conceptul Shinari.

De la lansarea din 2005 Mazda5 a redefinit segmental monovolumelor compacte prin introducerea celor şapte locuri configurabile pe trei rânduri de scaune şi a stilului şi dinamicii nemaiîntâlnite până atunci la nici un alt model din segment. În plus, prima generaţie Mazda5 a fost primul monovolum care oferea două uşi spate culisante. Astfel de dotări şi echipamente destinate să crească plăcerea condusului se regăsesc la toate modelele Mazda şi sunt reunite sub denumirea "Zoom-Zoom".

Mazda5 integrează elemente din limbajul de design Nagare, care, inspirat de natură, prezintă atribute elegante în premieră pentru modelele contemporane. Schimbările trec de nivelul caroseriei, modelul fiind echipat cu două motorizări pe benzină, de 1.8l şi 2l care furnizează 115 CP, respectiv 150 CP. Acestea pot fi cuplate la o cutie manuală cu 6 rapoarte, împreună oferind performanţe notabile atât din punct de vedere al consumului cât şi al dinamicii. Motorul de 2l DISI poate fi echipat cu sistemul unic Mazda i-STOP, care permite reducerea semnificativă a consumului de combustibil prin oprirea şi repornirea automată a motorului în timpul staţionării autovehiculului la semafor sau în trafic. Gama de motoare va fi completată la începutul anului următor cu un propulsor diesel de 1.6l şi 116 CP.

Cea de-a doua atracţie a standului Mazda va fi premiera conceptului Shinari, primul model care încorporează noul limbaj de design Mazda - Kodo, care semnifică "Sufletul mişcării". Sub îndrumarea lui Ikuo Maeda, noul Director de Design al constructorului, Shinari readuce în prim plan elemente specifice seriei de concepte Nagare şi le poziţionează la un nivel superior. La fel ca în cazul oricărui concept, este posibil ca doritorii să nu vadă niciodată unul care să intre în producţia de serie, însă Shinari le indică designerilor noi modalităţi de a explora simbolistica formelor şi suprafeţelor.

Shinari este un real exerciţiu de design încorporat într-un coupe sport cu patru locuri care exprimă perfect tema de design Kodo. Cuvântul japonez "shinari" semnifică rezistenţa şi supleţea obiectelor foarte dure, cum ar fi oţelul sau bambusul, când se află în tensiune. Acestea se referă totodată la aspectul unei persoane sau animal atunci când îşi flexează corpul pentru a pregăti o mişcare rapidă.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.