Mercedes CLS A.R.T. GTR374

Autor: Andrei Ştirbu 25 aug. 2007 Știri auto

Nici măcar AMG sau Brabus nu au făcut din CLS o maşină care să arate atât de agresiv precum au făcut-o nemţii de la A.R.T., care au transformat fluidul coupe cu patru uşi într-un monstru al şoselelor, cel puţin vizual.

Spoilerul faţă a primit o imensă gură de aerisire, flancată de două perechi de proiectoare integrate, în timp ce spoilerul spate a rămas destul de apropiat de forma iniţială, cu excepţia decupărilor laterale, pentru cele două perechi de ieşiri impozante ale evacuării. De fapt, în spate efectul de putere brută este dat mai degrabă de cele două dungi late , care traversează maşina de la un capăt la altul, peste plafon, într-un destul de cunoscut stil american.

Partea laterală este cea mai provocatoare, datorită pragurilor proeminente, dar mai ales a lăţirii aripilor faţă şi a uşilor spate, prin adăugarea unor fante de aerisire, inspirate din curse de genul DTM. Practic, nici ecartamentul nu a scăpat de cura de lăţire, fiind mai mare cu 70 mm în faţă şi 80 mm în spate, decât la modelul de serie. Setul de jante ales de A.R.T. completează imaginea de bodybuilding, fiind vorba despre jante din trei bucăţi, de 20", finisate în negru "Nano satin". Mai punem la socoteală coborârea gărzii la sol cu 40 mm, printr-un kit nou de amortizoare şi arcuri, şi avem imaginea celui mai puternic CLS de până acum.

Doar imaginea, deoarece motorul nu este chiar de domeniul supersportivelor: bazat pe V6-le de 3,5 litri (de pe CLS 350), propulsorul dezvoltă "doar" 374 CP şi 510 Nm, graţie unui compresor mecanic şi a modificării unităţii electronice de control şi a sistemului de evacuare, din inox. Totuşi, a fost suprimată limitarea electronică a vitezei maxime. Păcat că a fost suprimată şi sigla Mercedes, astfel încât victimele de pe şosea nu-şi vor da seama ce bestie i-a depăşit…

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Tags:



Comentarii
Inchide