Mercedes vrea un concurent direct pentru Audi R8

Faptul că Mercedes vrea să construiască un supercar mai mic decât Mercedes SLS nu este o noutate. Surpriza, însă, o reprezintă schimbarea de optică: noul Mercedes SLM AMG va fi, de fapt, o armă anti-Audi R8.

Mercedes vrea un concurent direct pentru Audi R8 Mercedes vrea un concurent direct pentru Audi R8

Conform celor de la automobilemag.com, noul model ar urma să se numească Mercedes SLM, deşi iniţial zvonurile dădeau ca sigură apariţia unui baby-SLS, numit SLV. Dacă acest model ar fi trebuit să continue arhitectura lui Mercedes SLS, cu motor în faţă, SLM este gândit ca un concurent direct pentru Audi R8, urmând a avea motor central - de fapt, "M" vine de la "mid-engined".

Probabil decizia a fost influenţată şi de faptul că viitorul supercar BMW M10 va avea, de asemenea, motor central, aşa încât din 2015 se anunţă o luptă foarte strânsă între cei trei grei teutoni în domeniul supercarurilor de acest tip.

Noul Mercedes SLM ar urma să completeze în mod fericit gama de maşini sport Mercedes, situându-se între SL şi SLS, dar fără a risca să intre în concurenţă directă cu nici unul dintre aceste modele. În plus, din punct de vedere business, un SLM este mult mai reantabil decât un supercar urmaş al exorbitantului SLR McLaren, după cum afirmă sursele AMG.

În ce priveşte motorizarea, au existat mai multe soluţii, printre care un turbo de doar 4 cilindri sau un V8 de cilindree redusă, idei abandonate până la urmă în favoarea unui V6 twin-turbo de 3,5 litri, care ar urma să dezvolte în jur de 350 CP. Doar 350 CP, veţi spune?

Nu e totul: acest motor V6 ar urma să fie combinat cu două motoare electrice, poziţionate sub capota faţă, puterea totală estimându-se că va depăşi lejer 400 CP. Tehnologia va fi preluată de la Mercedes SLS eCell, care va fi produs în serie din 2012. Transmisia puterii spre puntea spate va fi asigurată de o cutie de viteze cu 7 trepte, de tip transaxle.

Noul Mercedes SLM ar urma să fie produs într-o cadenţă de 7.500 exemplare pe an, iar preţul de pornire este estimat în jurul a 135.000 euro, ceea ce înseamnă o diferenţă confortabilă faţă de SLS (177.000 euro în Germania).

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.