MINI Roadster, prezentat oficial

Autor: Gabriel Grosoiu 31 oct. 2011 Știri auto

MINI Cooper Coupe este aproape lansat pe piaţă, având toate şansele de a deveni best-seller. Astfel, următorul pas pe care britanicii urmau să-l facă s-a materializat sub forma noului Roadster, prima maşina decapotabilă cu două locuri a mărcii. Atât din punct de vedere vizual, cât şi ca parte tehnică, cabrioletul se bazează pe MINI Coupe, cu singura deosebire dată de acoperişul textil cu acţionare manuală.

Proporţiile respectă întru totul reţeta unui roadster tipic, datorită părţii frontale alungite, a montanţilor plonjaţi şi a spatelui scurt. Datorită mecanismului soft-top, care beneficiază de opţiunea acţionării rapide, înălţimea decapotabilei este cu 20mm mai mică decât cea a modelului Coupe.

Roadster se încadrează foarte bine în imaginea de marcă MINI, preluând de la modelul de bază al brandului majoritatea elementelor stilistice tradiţionale. Aspectul şic al maşinii este întregit de posibilităţile de personalizare ale interiorului, precum şi ale decoraţiunilor exterioare şi ale oglinzilor retrovizoare, grupate sub pachetele Colour Lines, MINI Yours şi Sport Stripes.

Acoperişul din material textil se pliază manual, cu ajutorul unei manete amplasate deasupra parbrizului. Acesta se retrage în spatele scaunelor, de unde se poate ridica după acţionarea butonului ce permite ridicarea sa. Datorită absenţei scaunelor pentru pasageri, portbagajul lui MINI Roadster oferă 240 l capacitate şi o nişă specială pentru snowboard.

La capitolul gadgeturi, MINI Roadster este la fel de ofertant ca şi coupe-ul. Astfel, pe lângă sistemul audio cu MP3 şi mufă AUX, mai sunt disponibile şi aplicaţiile Comfort Acces, Always Open Timer (care contorizează timpul petrecut decapotat), sistemul de navigaţie precum şi sistemul audio opţional Harman Kardon.

Cireaşa de pe tortul dotărilor de la interiorul lui MINI Roadster, însă, o reprezintă centrala de comandă MINI Connected, care include aplicaţiile Driving Excitement, Mission Control, flux RSS, servicii Google, web radio şi chiar acces la Twitter şi Facebook. Manevrabilitatea este sporită de direcţia ajustabilă după viteză.

MINI Cooper Roadster, versiunea de bază foloseşte tehnologia Valvetronic a grupului BMW şi oferă 122 CP, la o turaţie de 6000 rpm, precum şi un cuplu maxim de 160 Nm. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 9,2 secunde, iar consumul mediu se cifrează la 5,7 litri/100 km.

Mini Cooper S Roadster pune la bătaie o putere de 184 CP, la 5.500 rpm, şi un cuplu de 240 Nm, cu opţiunea Overboost. În cazul acestei versiuni, viteza maximă este de 227 km/h, demarajul 0-100 km/h durează 7 secunde, iar consumul mediu este de 6 l/100 km.

Versiunea SD Roadster a lui MINI Cooper este cea care ţine cel mai mai mult cu bugetul. Oferind un consum mediu de 4,5 litri/100 km, maşina reuşeşte un demaraj 0-100 km/h de 8,1 secunde şi o viteză maximă de 212 km/h.

MINI John Cooper Works Roadster este, însă, varianta cea mai radicală a noului MINI Roadster. Utilizând tehnologia TwinPower Turbo, inspirată direct din lumea curselor, Roadster JCW va demara de la 0 la 100 de km/h în doar 6,5 secunde şi se va opri doar la 237 km/h. Noul MINI Roadster va ajunge pe piaţa din România în prima parte a anului 2012.

Deşi nu au fost comunicate încă preţurile oficiale, succesul versiunii Coupe ar putea fi molipsitor şi pentru cel mai nou membru al gamei producătorului britanic.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide