Modelele care au intrat în clubul select al maşinilor cu peste 1,6 milioane de kilometri parcurşi - GALERIE FOTO

Numărul de kilometri poate fi un indicator ar fiabilităţii unei maşini.

Modelele care au intrat în clubul select al maşinilor cu peste 1,6 milioane de kilometri parcurşi - GALERIE FOTO Modelele care au intrat în clubul select al maşinilor cu peste 1,6 milioane de kilometri parcurşi - GALERIE FOTO

Numărul de kilometri poate fi un indicator ar fiabilităţii unei maşini. Cu cât aceştia devin mai mulţi, iar maşina trece mai rar pe la service, cu atât se demonstrează că proprietarul a făcut o alegere bună, dar mai spune despre el şi că ştie să îngrijească o maşină. 

Maşinile din lista făcută de cei de la carbuzz.com au poveşti interesante. Ele au aparţiunt unor proprietari care au ştiut să le întreţină, iar drept răsplată au primit curse lungi, fără prea multe probleme tehnice. 

Unul din secrete ar putea fi că aceste maşini au circulat într-o ţară unde există foarte multe drumuri asfaltate.

Saab 900 SPG (1989) 

Peter Gilbert, din Wisconsin, SUA, a lucrat ca agent de vânzări. El avea nevoie de un vehiculul care să-l transporte peste tot în ţară. Acest vehicul a fost un Saab 900 SPG. Gilbert a întreţinut în mod corespunzător Saab-ul cu o nouă transmisie la 200.000 de mile şi un total de 88 de schimbări ale anvelopelor. Acestea i-au permis să treacă peste limita de un milion de mile (aproximativ 1.600.000 de km). Este o realizare incredibilă atât pentru maşină, cât şi pentru şofer, dar toate lucrurile bune au un final. În 2014, Gilbert a donat maşina la Muzeul de Automobile din Wisconsin. În semn de apreciere pentru generozitatea sa, Saab i-a dat un nou Aero 9-5. Din păcate, Saab a ieşit din afaceri la scurt timp după aceea.

Honda Accord (1990)

Se spune că maşinile de la Honda rezistă o viaţă. Ei bine, iată că această zicală nu este departe de adevarat. Acest sedan Honda Accord din 1990 este o dovadă. Proprietarul, Joe LoCicero l-a condus timp de două decenii, până când Honda a decis să-i dea la schimbn un nou sedan Accord din 2012.

Şi dacă acest lucru nu este suficient de uimitor, LoCicero nu este primul proprietar al maşinii. El a cumpărat-o în 1996, când maşina avea deja 74.000 de mile (aproximativ 120.000 de km). Pentru a trace de limita de un mil. de mile secretul este o întreţinere riguroasă. În cazul de faţă au fost schimbarea la timp a caucicurilor, la fel şi a uleiului. 

Chevrolet Silverado 3500 HD (2006)

Să treci de limita de peste un milion de mile este destul de impresionant, dar să parcurgi această distanţă în doar şase ani este incredibil. Acest Chevrolet Silverado a aparţinut unui cuplu din SUA, care nu doar că iubea camionetele, dar iubea foarte mult şi calătoriile. Cei doi au contribuit la ajutorarea celor nevoiaşi după pagubele adusă de uraganul Katrina. Ei au început să transporte ajutoare, remorci ale Agenţiei Federale de Urgenţă, în direcţia sud, imediat după uragan.

BMW 325i (1990)

Nu toate automobilele cu kilometraje mari au fost achiziţionate de persoane fizice. În acest caz, a aparţinut unei companii. În 1990 compania Mobil 1 a cumpărat un model BMW 325i nou nouţ pentru testarea lubrifianţilor. BMW a fost ales acest model datorită impresionatului său motor de 2.5 litri cu 6 cilindri în linie. A fost motorul ideal pentru testarea pe termen lung. Compania a crezut că ar fi un experiment fascinant pentru a vedea dacă motorul 325i ar putea fi condus un milion de mile. 

Maşina însă nu a părăsit niciodată garajul. Nu a fost condus nicăieri. Inginerii au plasat-o pe o suprafaţă rulantă, care funcţina ca „o banda de alergare” însă pentru maşini, i-au montat un rezervor de combustibil care nu se termina niciodată şi au blocat acceleraţia la 130 km/h. Maşina a funcţionat astfel timp de patru ani. Odată ce a atins un milion de mile, mecanicii au luat motorul, l-au desfăcut în bucăţi şi au analizat gradul de uzura. 

Porsche 356 (1964)

Guy Newmark a primit cadou un Porsche 356C din 1964 la absolvirea colegiului, iar de atunci îl conduce regulat. În cei peste 50 de ani maşina a trecut pe la service la fiecare 3.000 de mile.

Mercedes-Benz 240D

Paul Harman a cumpărat în 1983 un Mercedes-Benz 240D folosit. Pe atunci avea 40.000 de mile. În 1991 a juns cu ea la o jumătate de milion de mile. În 2008, a sosit ziua în care a înregistrat un milion de mile. Ca şi în cazul celorlalţi proprietari de maşini, Harman a trecut regulat pe la service, în cazul său la fiecare 3.000 de mile. Motorul său cu patru cilindri a primit o revizie completă la 376.000 de mile. Scaunul şoferului a fost chiar restaurat la 550.000 de mile, împreună cu toate garniturile de cauciuc de pe toată maşina. De asemenea, a primit între timp şi un strat proaspăt de vopsea.

Volvo P1800 (1966)

Irv Gordon a parcurs trei milioane de mile la volanul coupe-ului său suedez, pe care îl deţine de nou. Americanul a avut nevoie de 20 de ani pentru a trece de primul milion de mile şi de încă 15 ani pentru a ajunge la două milioane de mile. Pragul de trei milioane de mile (4.828.032 km) a fost atins pe Şoseaua Seward din statul american Alaska.

 

Lexus LS400 (1966)

Matt Farah este un om cu o colecţie impresionantă şi variată de maşini. Dar nu toate maşinile sale sunt noi, cum ar fi acest Lexus LS400 din 1996. Farah l-a folosit-o ca maşină de zi cu zi în ultimii câţiva ani, după ce l-a cumpărat cu câţiva ani în urmă, cu 850.000 de mile pe ceas. Scopul lui este să-l treacă de limita de un milion de mile. Pentru asta el este dispus să-l împrumute şi prietenilor. 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.