Momo Mirage: combinaţie de Ferrari şi Rolls Royce, cu V8 de Chevrolet

Intrăm puţin în zona automobilelor care nu au prins producţia de serie dar care au avut la bază idei nebuneşti la vremea lor, venite din pasiune, şi vă vorbim despre Momo Mirage.

Momo Mirage: combinaţie de Ferrari şi Rolls Royce, cu V8 de Chevrolet Momo Mirage: combinaţie de Ferrari şi Rolls Royce, cu V8 de Chevrolet

Cum o spune şi numele, Mirage a fost doar o fantasmă pe paginile de istorie auto pentru că producţia sa în serie nu a demarat niciodată. Momo Mirage pe numele său întreg a fost un hibrid americano-italian, o idee nebunească a omului de afaceri new-yorkez Peter Kalikow şi a lui Alfredo Momo, deţinătorul unei reprezentanţe Jaguar la vremea respectivă.

Mirage a fost de la bun început un automobil-mozaic, pentru că şasiul era construit de Stanguellini, caroseria de Frua iar motorul de Chevrolet, un V8 din generaţia LT-1.

Aşa cum au aflat cei de la Hooniverse, Momo Mirage a fost gândit ca o variantă mai practică decât achiziţionarea unui Aston Martin DBS. Drept urmare, în 1967, Kalikow şi-a propus să construiască un coupé la fel de rapid ca un Ferrari dar în acelaşi timp cu acelaşi grad de confort şi lux ca un Rolls Royce.

Lucru care a fost obţinut, graţie celor 225 de CP dezvoltaţi de motorul V8 ce putea fi cuplat cu o transmisie manuală sau automată, cu cinci rapoarte.

Modelul a fost prezentat pentru prima dată publicului la Salonul Auto de la New York din 1971, unde s-a bucurat de o primire extrem de călduroasă din partea audienţei. Impactul a fost atât de puternic încât Kalikow a comandat imediat fabricarea a 25 de bucăţi, însă din cauza neînţelegerilor dintre Stanguellini şi Frua, care şi-au dublat preţurile, coroborate cu regresul economic de la acea vreme din SUA, proiectul Momo Mirage a fost abandonat.

Chiar cu o viaţă foartă scurtă, Momo Mirage a lansat o serie de controverse. Mulţi au spus despre maşină că este o copie după Lancia Merica, în vreme ce alte voci susţin că Pininfarina a copiat caroseria produsă de Frua şi a creat Fiat 130 Coupe. În continuare, vă lăsăm să admiraţi maşina în imaginile postate pe Flickr de utilizatorul Kompressed.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.