Motorul V12 al viitorului model Lamborghini

Până când vom afla cum arată urmaşul lui Lamborghini Murcielago, trebuie să ne mulţumim cu informaţii despre inima viitorului supercar: un V12 de 700 CP, asociat la o transmisie inedită, ISR.

Nou V12 LamboCum se va numi urmaşul lui Lamborghini Murcielago? Poate Jotta, poate Aventador, poate altfel. Cert este că italienii păstrează foarte bine secretul şi am putea spune că încearcă să ne abată atenţia de la maşină, oferindu-ne primele informaţii despre tehnica de care va beneficia noul bolid italian.

Conform italienilor, vorbim de un motor V12 nou-nouţ, proiectat de la zero şi cunoscut cu numele de cod intern L539. Având o capacitate de 6.498 cmc, motorul este de tipul aspirat, Lamborghini neapelând, încă, la turbocompresoare sau compresoare mecanice pentru a atinge puteri senzaţionale.

Puterea maximă dezvoltată de noul propulsor este de 700 CP, obţinuţi la o turaţie de adevărat "tenor": 8.250 rpm. Cuplul motor maxim are şi el o valoare apreciabilă, cifrându-se la 690 Nm, obţinuţi la o turaţie medie, de 5.500 rpm.

700 CP si 690 NmInginerii italieni se laudă că au reuşit să realizeze un propulsor foarte compact şi uşor, V12-le având o masă totală de numai 234 kg. Cele două linii de cilindri sunt înclinate la un unghi de 60 de grade una faţă de cealaltă, lungimea motorului fiind de 784 mm, lăţimea lui de 848 mm, iar înălţimea de 665 mm.

Alezajul cilindrilor este de 95 mm, iar cursa de 76,5 mm, cursa scurtă a pistoanelor fiind foarte potrivită pentru un motor de turaţie înaltă. Chiulasa este realizată dintr-un aliaj rezistent din aluminiu şi siliciu, iar arborele cotit este rigidizat suplimentar cu nitraţi, având o masă redusă, de numai 24,6 kg.

Cutie robotizataRaportul de compresie este de 11,8:1, foarte ridicat, dar viteza pistonului la turaţia maximă de 8.250 rpm este de numai 21 metri/secundă, mai redusă decât în cazul propulsorului actualului Murcielago. Prin urmare, noul motor beneficiază de o durabilitate mai bună şi frecări mai mici.

Sistemul de evacuare de tipul trei-în-unu înglobează patru pre-catalizatoare, plasate lângă motor, dar şi două catalizatoare principale, obiectivul principal fiind reducerea emisiilor poluante. Însă pentru ingineri a fost la fel de important să obţină un sunet inconfundabil, aşa încât toba conţine două evacuări: una de joasă presiune, cealaltă de înaltă presiune, ambele dotate cu supape controlate electronic.

Motorul nu ar fi nimic fără transmisie, iar aceasta din urmă este total nouă. Denumită ISR (Independent Shifting Rods), aceasta este o cutie de viteze mecanică robotizată, cu 7 trepte, capabilă de timpi de schimbare a treptelor de viteză în doar 50% din timpul necesar unei cutii dotate cu dublu ambreiaj, principiul de funcţionare fiind similar.

3 moduri de functionareŞoferul poate alege 3 moduri de funcţionare ale cutiei: "Strada" - mod complet automat, pentru un condus confortabil şi relaxat; "Sport" - oferă un regim dinamic de schimbare a treptelor de viteză; "Corsa" - oferă maximum de eficienţă la schimbarea treptelor, fiind destinat utilizării pe circuit, acest mod beneficiind şi de serviciile sistemului "Launch Control".

Prin urmare, urmaşul lui Murcielago se anunţă ca o supersportivă demnă de admiraţie, prin prisma grupului motopropulsor. Oare cei de la Ferrari au motive de îngrijorare? Rămâne să aflăm puţin mai încolo, când vom avea mai multe detalii despre noul Lambo.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.