Noi reguli pentru Euro NCAP. Rezultatul: patru stele pentru noul Audi TT

Euro NCAP, autoritatea europeană independentă care testează siguranţa noilor modele lansate pe piaţă, a schimbat regulile care stau la baza calificativelor date. Iar prima victimă este noul Audi TT, care a obţinut patru stele din cinci posibile.

Noi reguli pentru Euro NCAP. Rezultatul: patru stele pentru noul Audi TT Noi reguli pentru Euro NCAP. Rezultatul: patru stele pentru noul Audi TT

Euro NCAP a schimbat, din nou, regulile pentru testarea siguranţei modelelor noi puse în vânzare în Europa. Acum sunt mai dure, iar asta s-a văzut în prima rundă de teste din 2015, unde a fost pus la încercare noul Audi TT, rezultatul fiind neaşteptat pentru un producător premium: patru stele din cinci.

Autoritatea europeană a introdus, în 2015, impactul frontal cu un obstacol rigid pe toată lăţimea maşinii, precum şi un manechin feminin pentru scaunul şoferului şi un manechin adult pentru unul dintre scaunele din spate.

Astfel, Audi TT a obţinut un scor de 81% pentru protecţia adulţilor, 68% pentru protecţia copiilor, 82% pentru pietoni şi 64% pentru sistemele de siguranţă. Oficialii Euro NCAP au notat că habitaclul a rămas stabil în timpul impactului cu obstacolul deformabil defazat, protecţia fiind bună, însă în cazul noului impact frontal cu obstacol rigid, protecţia pieptului şoferiţei a fost „adecvată”.

Totodată, pasagerul feminin din spate, înalt de 1,5 metri (la fel ca în cazul manechinului feminin din scaunul şoferului), a atins cu capul spătarul scaunului din faţă în cazul impactului frontal. Dar, cu toate acestea, valorile înregistrate au fost mici, iar nivelul de protecţie a fost bun. În schimb, protecţia pieptului pentru pasagerii de pe banchetă a fost descrisă ca fiind „marginală”.

În cazul impactului lateral, Audi TT a obţinut punctajul maxim, iar protecţia a fost bună pentru toate zonele corpului. În acelaşi timp, sportiva germană a obţinut calificative maxime şi pentru protecţia la impact lateral cu un stâlp.

Pentru copiii de 18 luni care trebuie transportaţi în scaune speciale, noua generaţie TT oferă o protecţie „adecvată”, în vreme ce copiii de 36 de luni au parte de o protecţie „bună”. Organizaţia a notat că scaunul de copii recomandat de Audi nu a avut loc pe bancheta din spate când scaunele din faţă erau reglate pentru teste cu adulţi.

În prima rundă de teste Euro NCAP din 2015 au intrat şi utilitarele Opel Vivaro/Renault Trafic, care au primit trei stele din cinci, cu un scor de doar 52% pentru protecţia pasagerilor adulţi.

Potrivit autorităţii europene, cele două modele au fost testate după actualul protocol destinat vehiculelor grele, mai permisiv, însă din 2016 utilitarele vor fi analizate după aceleaşi reguli ca maşinile obişnuite.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.