Noi soluţii pentru reducerea consumului: Volvo testează sistemul Volanta KERS

Cei de la Volvo vor începe anul acesta testarea experimentală a unui sistem KERS evoluat (Kinetic Energy Recovery System - recuperarea energiei cinetice la decelerare). De ce? Pentru a obţine o reducere a consumului cu 20%. Iată detaliile principiale ale tehnologiei.

Nu este pentru prima oară când auzim de sistemul de recuperare a energiei la decelerare KERS, acesta fiind folosit chiar şi în Formula 1. Însă, de această dată, cei de la Volvo, împreună cu agenţia suedeză pentru energie, demarează un program destul de ambiţios, noul sistem promiţând o reducere a consumului motoarelor convenţionale cu până la 20%.

Este vorba de un sistem "Flywheel KERS" (Volantă KERS), care are o volantă din fibră de carbon, cu un diametru de 20 cm şi o masă de 6 kg, plasată într-o carcasă vacuumatică, pentru minimizarea pierderilor prin frecare. Această volantă este poziţionată lângă puntea spate - adică o diferenţă totală faţă de sistemele KERS actuale, care utilizează volanta motorului. Inginerii promit o eficacitate mult mai bună a acestei soluţii, noua volantă ajungând la un regim maxim de 60.000 rpm.

Practic, atunci când începe decelerarea sau frânarea maşinii, motorul termic este decuplat, iar volanta KERS înmagazinează energia generată la decelerare. În momentul în care maşina îşi reia accelerarea, energia ajunge la puntea spate prin intermediul unei transmisii special concepute, care elimină o mare parte din frecări.

Practic, volanta KERS are avantajul că poate pune în mişcare maşina fără a se apela la motorul termic (deci se elimină nivelul mare de emisii din momentul plecării) sau, dimpotrivă, poate fi folosită, pentru perioade scurte de timp, pentru propulsia maşinii în regim constant de croazieră.

În plus, sistemul volanta KERS este capabil să furnizeze până la 80 CP suplimentari pentru câteva momente, ceea ce se poate traduce într-un demaraj mult mai bun până la 100 km/h, când situaţia o cere. De altfel, oficialii Volvo afirmă că acest sistem ar fi capabil să imprime unei maşini cu motor în patru cilindri senzaţiile dintr-o sportivă cu motor în şase cilindri.

Focusul, însă, rămâne pe reducerea poluării, sistemul anunţându-se excelent pentru traficul urban, cu dese opriri şi demaraje de la semafoare sau în ambuteiaje. Conform noului ciclu de măsurare a consumului NEDC (New European Driving Cycle), inginerii estimează că, datorită noului sistem, motorul va funcţiona doar jumătate din timpul actual, cu consecinţe benefica asupra nivelului emisiilor de CO2 şi consumului.

Unul dintre marile avantaje ale sistemului volantă KERS, în opinia celor de la Volvo, este costul mult mai scăzut al acestui sistem faţă de propulsia hibridă, în condiţiile unei eficienţe foarte apropiate. Prin urmare, oficialii Volvo speră să pună în aplicare cât mai curând noul lor sistem KERS pe maşinile de serie - deocamdată, însă, urmează un program intensiv de teste, sprijinit de guvernul suedez.

Noul sistem volanta KERS Volvo de pe tare.ro

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.