Noul BMW M5 MotoGP, noua vedetă a flotei de Safety Car – FOTO

Autor: Marius Vișan 31 oct. 2017 Știri auto

Automobile inovatoare de mare performanţă pentru securitate în elita curselor de motociclism: BMW M GmbH a rămas fidel acestui principiu de-a lungul celor aproape 20 de ani de parteneriat cu organizatorul MotoGP, Dorna Sports, ca „Official Car of MotoGP”.

Acest principiu este cât se poate de adevărat pentru noul BMW M5 MotoGP Safety Car, pe care compania din München îl prezintă ca noua vedetă a flotei de Safety Car. Noua maşină de circuit se bazează pe sedanul de înaltă performanţă BMW M5 care a fost prezentat publicului în premieră în luna august. Noul BMW M5 MotoGP Safety Car va debuta în cursa finală a sezonului MotoGP de la Valencia (Spania), care va avea loc în perioada 10-12 noiembrie, şi va fi avanpostul flotei Safety Car în stagiunea 2018.

„Un MotoGP Safety Car se confruntă cu provocări enorme. Este important să conducă plutonul de prototipuri de cursă de înaltă performanţă în condiţii de siguranţă în orice condiţii”, a declarat Frank van Meel, preşedinte al BMW M GmbH. „Tehnologia inovatoare din motorsport este o parte esenţială a acestui lucru. Noul BMW M5 formează baza perfectă pentru safety car, întrucât dotările sale tehnice asigură manevrabilitate perfectă, chiar şi când este condus la limită – pe şosea sau pe circuit. Dezvoltările nu se opresc niciodată în MotoGP, care îşi forţează mereu limitele din ce în ce mai mult. Acelaşi lucru este valabil şi pentru BMW M GmbH – iar noul M5 MotoGP Safety Car este un exemplu remarcabil al modului în care urmărim inovaţia şi nivelul maxim de performanţă.”

Printre dotările amintite se numără nou dezvoltata tracţiune integrală M xDrive – specifică M -, care este utilizată în premieră la BMW M5. Cu manevrabilitate precisă şi tracţiune perfectă, aceasta garantează dinamică optimizată în toate situaţiile. Piesa centrală a BMW M5 – motorul V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo – a fost revizuită complet de către inginerii M. Reprezintă o nouă creştere semnificativă de performanţă în comparaţie cu modele anterioare, cu o putere maximă de 441 kW/600 CP şi un cuplu maxim de 750 Nm la versiunea de serie M5. Noul BMW M5 are nevoie de 3,4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Transmisia este asigurată de noua cutie de viteze M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. Şasiul conţine elemente cinetice şi elastocinetice specifice M care contribuie la optimizarea dinamicii. De asemenea, masa joacă un rol important în performanţe. Aceasta a fost redusă suplimentar prin dotări precum acoperişul ultrauşor din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP).

Producţia manuală minuţioasă de la BMW M Manufaktur din Garching a transformat automobilul de înaltă performanţă de bază în BMW M5 MotoGP Safety Car, pregătindu-l să apară ca maşină de circuit în cea mai rapidă competiţie moto din lume. Acest proces a inclus adăugarea a numeroase componente BMW M Performance, multe dintre acestea fiind disponibile ca accesorii suplimentare pentru modelul de serie BMW M5. Acestea accentuează apariţia sportivă a Safety Car şi îndeplineşte toate cerinţele funcţionale pentru aerodinamică, răcire şi construcţie ultrauşoară. Printre acestea se numără diferite componente din carbon precum pragurile laterale, difuzorul spate, spoilerul spate, grila radiatorului, capacele oglinzilor retrovizoare şi barele prizelor de aer. Sistemul de evacuare sport BMW M Performance este realizat din titan, cu capete de evacuare din carbon, şi a fost conceput special pentru utilizare pe circuit.

Transformarea BMW M5 to a MotoGP Safety Car a fost completată prin includerea unor dotări speciale de curse şi a echipamentului de securitate necesar. Spliterul faţă este un prototip dezvoltat special pentru BMW M5 MotoGP Safety Car. Clapetele capotei sunt preluate direct din motorsport. Scaunele-scoică de la BMW M4 GTS garantează o combinaţie de confort şi siguranţă maximă pentru ocupanţi, când maşina este în acţiune pe circuit. Bara de lumini de pe acoperiş utilizează tehnologia LED modernă. Este controlată printr-un panou din cockpit, special dezvoltat. Un alt sistem de semnalizare important este oferit de luminile intermitente frontale, care constau din lămpi LED albastre în grila faţă şi din inele corona intermitente pentru faruri.

Şi designul noului BMW M5 MotoGP Safety Cars este o dovadă a orientării către performanţă: este inspirat de designul noului BMW M8 GTE, modelul de curse care va concura anul viitor pentru BMW în Campionatul Mondial de Anduranţă (FIA WEC) şi astfel şi în cursa de 24 de ore de la Le Mans. Divizia BMW M şi departamentul BMW Motorsport au colaborat la dezvoltarea BMW M8 GTE. Designul reflectă această cooperare strânsă.

Parteneriatul dintre BMW M GmbH şi Dorna Sports datează din 1999. Furnizarea flotei BMW M reprezintă principala implicare ca „Official Car of MotoGP”. Există şi o serie de alte activităţi conexe. BMW M Award pentru pilotul MotoGP cu cele mai bune rezultate în calificări este decernat la finalul fiecărui sezon cu începere din 2003. BMW M MotoGP Experience oferă vizitatorilor şansa de a experimenta MotoGP în detaliu. Specialiştii MotoGP le oferă detalii în exclusivitate. La anumite week-enduri de Grand Prix, BMW M GmbH prezintă cele mai noi modele şi produse ale sale în cadrul unor evenimente la faţa locului.

BMW M GmbH BMW M GmbH este o filială deţinută în totalitate de BMW AG. Cu produse şi servicii în cinci domenii de activitate – automobile BMW M şi BMW M Performance, BMW Individual, pachete şi opţiuni M Sport, BMW Group Driving Experience, precum şi automobile pentru misiuni speciale şi securitate -, se adresează clienţilor cu cerinţe deosebite în privinţa performanţelor, exclusivităţii şi personalizării automobilelor deţinute. Având sediul la München, compania a fost fondată în 1972 ca divizia BMW Motorsport. De atunci, litera M a devenit sinonimul internaţional al succesului în motorsport şi al fascinaţiei pentru automobilele foarte performante destinate utilizării în traficul cotidian.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide