Noul Daimler SuperTruck spulberă recordurile de consum pentru camioane

Departamentul pentru Energie din SUA (DOE) are un program prin care doreşte ca producătorii de camioane să îmbunătăţească cu 50% consumul raportat la valorile medii din 2009. Iată că germanii de la Daimler au reuşit să spulbere cerinţele, cu noul lor SuperTruck.

Noul Daimler SuperTruck spulberă recordurile de consum pentru camioane Noul Daimler SuperTruck spulberă recordurile de consum pentru camioane

Americanii nu sunt prea interesaţi de consumul de carburant al maşinilor lor, însă Departamentul pentru Energie din SUA s-a hotărât că e cazul, totuşi, să ceară producătorilor de camioane să îmbunătăţească rapid cu 50% valorile de consum, raportate la cele medii din 2009. Dacă alţi producători de camioane au reuşit deja să atingă ţinta de 50%, Daimler tocmai s-a hotărât să o spulbere, eficientizând cu 115% consumul motoarelor sale care echipează un nou tip de camion, numit SuperTruck.

Aproape 30 de tone masă totală în test, consum mediu absolut interesant!

SuperTruck a reuşit un consum mediu în condiţii reale de drum de numai 19.27 litri/100 km, în condiţiile parcurgerii unei călătorii de 500 de kilometri între San Antonio şi Dallas, cu o greutate totală de 29.48 tone, la o viteză medie de 104 km/h. Camionul a fost supus şi altor teste pe autostradă, dar şi în camere frigorifice şi cu aer fierbinte. În urma acestor teste s-a stabilit o îmbunătăţire cu 115% a performanţelor de consum faţă de cele ale unui camion din 2009 luat ca etalon.

Nu doar forme aerodinamice, dar şi materiale cu texturi preluate din natură, care opun rezistenţă redusă aerului

Tehnologiile testate pe SuperTruck se vor regăsi în curând pe toată gama de camioane Daimler, în special în privinţa îmbunătăţirii calităţilor aerodinamice şi a recuperării energiei de frânare. Printre ele, amintim componentele sistemului Intelligent Powertrain Management, cum ar fi hărţi 3D digitale care controlează schimbarea vitezelor, precum şi eCoast, care permite reducerea consumului la viteză constantă, dar şi proiectarea remorcii în acelaşi timp cu a capului tractor şi folosirea de vopseluri speciale pentru a optimiza aerodinamica, precum şi anvelopele special concepute pentru a reduce consumul.

O cabină de lux, nu doar ecologică. Sistemele de climatizare sunt atent controlate pentru a diminua consumul

Dacă viitoarele camioane Daimler vor arăta aşa, noi ne declarăm mulţumiţi, indiferent de economiile de carburant realizate!

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.