Noul Porsche 911, lansat oficial în România

Autor: Dan Vache 19 dec. 2011 Știri auto

Deşi împlineşte 48 de ani, Porsche 911 Carrera este mai tânăr ca niciodată: generaţia complet înnoită a acestui model cu statut de simbol al maşinilor sport, intră în lumina reflectoarelor cu silueta sa alungită şi joasă, cu contururile încărcate de tensiune şi detalii concepute cu cea mai mare precizie. Totuşi, în ciuda noilor trăsături, de la prima privire devine evident faptul că este fără doar şi poate un 911. Fidel tradiţiei, design-ul inconfundabil Porsche, cu linii musculoase, emană putere şi eleganţă.

Ampatamentul mărit cu 100 de milimetri şi înălţimea redusă formează, împreună cu jantele de 20″, baza aspectului atletic. Totodată au fost menţinute dimensiunile compacte, specifice maşinilor sport. Privind din faţă, ochii se vor opri asupra aripilor evazate, caracteristice modelului 911. Acestea pun în evidenţă ecartamentul frontal mai mare, mulţumită căruia noul 911 Carrera se aşează şi mai ferm pe şosea. Oglinzile exterioare, remodelate, sunt poziţionate pe marginea superioară a portierei. Această repoziţionare nu este avantajoasă doar din punct de vedere aerodinamic, ci accentuează şi noua linie a design-ului şi impresia vizuală de lăţime.
Caroseria complet nouă, uşoară, este realizată dintr-o combinaţie de aluminiu şi oţel, contribuind în mod semnificativ la reducerea de greutate de până la 45 de kilograme, în condiţiile unei rigidităţi mult îmbunătăţite. Optimizarea caracteristicilor aerodinamice – inclusiv prin eleronul posterior mai lat, retractabil – măreşte chiar mai mult apăsarea aerodinamică, menţinând totodată valoarea foarte bună a coeficientului Cw.

Pentru a completa linia exterioară modernă, designerii au conceput un interior a cărui arhitectură se inspiră din cea a modelului Porsche Carrera GT. Şoferul este integrat acum mai bine la bordul maşinii, graţie consolei centrale elevate frontal, la care, specific maşinilor de curse, maneta schimbătorului de viteze este poziţionată mai sus, mai aproape de volan. La fel ca la exterior, şi în interior se regăsesc elementele Porsche clasice: cele cinci instrumente rotunde de bord, dintre care unul este un display multifuncţional de înaltă rezoluţie, turometrul dispus central şi contactul aflat în stânga volanului.

Grijă pentru natură

Redefinind standardele clasei, aşa cum o face deja de generaţii, noul 911 Carrera ridică ştacheta în ceea ce priveşte performanţele şi eficienţa. Toate versiunile se mulţumesc cu valori de consum aflate net sub 10 litri de combustibil pentru 100 de kilometri. În comparaţie cu modelul precedent, consumul şi emisiile au fost reduse cu până la 16%. Aceasta este posibil mulţumită, de exemplu, sistemelor şi funcţiilor precum Auto-Start-Stop, managementul termic, recuperarea energiei de frânare, prima transmisie manuală cu 7 viteze din lume şi aşa-numita funcţie „Coasting” în combinaţie cu Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK). Noua servodirecţie electro-mecanică nu oferă doar precizia şi feedback-ul cu care ne-a obişnuit Porsche, ci contribuie şi la sporirea eficienţei şi la reducerea consumului de combustibil.

Grija pentru mediu a fost prezentă încă din etapa de proiect. 911 Carrera cu PDK este prima maşină Porsche care coboară sub pragul de 200 g/km CO2. De exemplu, 911 Carrera cu noul motor Boxer de 3,4 litri, cu 350 CP şi cu transmisia opţională Porsche-Doppelkupplungsgetriebe consumă, conform ciclului NEDC, doar 8,2 litri la 100 de kilometri, ceea ce înseamnă cu 1,6 l/100 km mai puţin decât consuma predecesorul. Mai mult, cu emisii de CO2 de 194 g/km, este prima maşină sport Porsche care scade sub valoarea de 200 g CO2/km. La fel, şi pentru Carrera S cu motor Boxer de 3,8 litri şi, acum, 400 CP, consumul scade, cu toate că puterea a crescut cu 15 CP. În combinaţie cu transmisia opţională PDK, consumul este cu 14%, respectiv 1,5 l/100 km mai redus, maşina având nevoie de doar 8,7 l de combustibil/100 km. Această valoare corespunde unor emisii de CO2 de 205 g/km. Totodată, pentru ambele motoare, au fost optimizate performanţele dinamice. Carrera S cu PDK accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde. Cu pachetul opţional Sport Chrono, la acţionarea butonului Sport Plus, pentru acest sprint sunt necesare doar 4,1 secunde. Carrera cu PDK are nevoie de numai 4,6 secunde (Sport Plus 4,4 secunde) pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.

Noul 911 oferă atât acceleraţie dinamică optimizată, cât şi performanţe maxime, neatinse până acum, în ceea ce priveşte acceleraţia laterală. Ampatamentul mai mare, ecartamentul frontal crescut, noua punte spate, precum şi noua servodirecţie electro-mecanică se numără printre măsurile care asigură mai multă agilitate, precizie şi stabilitate la rulare. În plus, în funcţie de model, sunt disponibile, în echiparea standard sau ca dotare opţională, şi alte sisteme active de control care îmbunătăţesc şi mai mult caracteristicile dinamice. În acest sens, trebuie menţionat cu precădere sistemul activ de stabilizare a înclinării laterale Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), o funcţie disponibilă în premieră pentru 911 Carrera S. Sistemul reduce înclinarea laterală, de exemplu, în viraje, ceea ce permite anvelopelor să adopte în permanenţă poziţia optimă pe şosea şi să transmită forţe laterale mai ridicate. Viteza maximă în viraje este astfel mai mare, ceea ce oferă posibilitatea unor timpi mai buni pe circuitele de curse.

Dintotdeauna a fost specific pentru Porsche încorporarea unor caracteristici aparent contradictorii, precum performanţe şi eficienţă, sportivitate şi utilitate zilnică. Acum, noul model aduce atribute a căror conciliere pare şi mai greu de realizat. Astfel, noul 911 Carrera este mai 911 ca niciodată.

„Niciun alt model nu reprezintă marca Porsche mai mult!
Timp de aproape o jumătate de secol, 911 a arătat tot ce este mai bun într-o maşină sport. Acest model întruchipează identitatea şi valorile Porsche aşa cum niciun alt model nu ar putea să o facă.
911 este ADN-ul Porsche!” declară Dana Cortina, Director General Porsche Inter Auto România.

În România, 911 Carrera are un preţ de pornire de 97.560 Euro, iar 911 Carrera S 112.847 Euro, cu TVA inclus şi dotările conform standardului naţional.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide