Noul Renault Clio. Best-seller-ul francezilor vine cu display tactil de 9,3 inchi şi afişaj de bord digital de 10 inchi – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 28 ian. 2019 Știri auto

Renault dezvăluie a cincea generaţie a modelului Clio. Vândut într-un număr de 15 milioane de unităţi de la lansarea din 1990 şi până în prezent, Clio este best-seller al Renault Group. Conceput în conformitate cu principiul „Evolution and Revolution” (Evoluţie şi revoluţie), noul Clio vine cu un design exterior mai matur şi un interior complet revigorat.

O componentă cheie a noului „Smart Cockpit”, ecranul multimedia de 9,3 inch (de două ori mai mare decât versiunea de 7 inch) este cel mai mare ecran existent vreodată pe un model Renault. Tableta verticală şi curbată, inspirată de cea disponibila pe modelul Espace, măreşte vizual tabloul de bord, conferă interiorului o senzaţie mai modernă şi îmbunătăţeşte vizibilitatea ecranului. Orientat către şofer, ecranul, cu noul sistem conectat EASY LINK, cuprinde toate funcţiile multimedia, navigaţie şi infotainment, precum şi setările MULTI-SENSE, toate fiind remarcabil de simplu de utilizat.

Pentru prima dată, Noul Clio este echipat cu un ecran digital care înlocuieşte afişajul analogic tradiţional. Tehnologia a fost adoptată direct de la segmentele de vârf. Cu o mărime de 7 până la 10 inch, ecranul TFT poate fi utilizat pentru a personaliza experienţa de conducere într-o manieră extrem de intuitivă. Versiunea de 10 inch va include navigaţie GPS pe ecran. Cu cele două versiuni de 9,3 inch şi 10 inch, Noul Clio propune cele mai mari ecrane din segmentul său.

O atenţie deosebită a fost acordată calităţii tabloului de bord al modelului Clio. Acesta este împărţit în trei părţi: un panou superior cu un strat de spumă, un panou central personalizabil şi o zonă inferioară care găzduieşte componente funcţionale, cum ar fi torpedoul. Forma de undă a bordului oferă lăţime vizuală suplimentară habitaclului. Această impresie este accentuată în continuare de formele orizontale ale aeratoarelor centrale şi laterale. Sub ecranul central, o atenţie meticuloasă a fost acordată ergonomiei, cu butoane „pian” şi butoane de control pentru aerul condiţionat, cu acces direct pentru o utilizare mai uşoară de către şofer.

Volanul nou are un design elegant prin utilizarea unui airbag mai compact decât pe modelul anterior, îmbunătăţind vizibilitatea tabloului de bord pentru şofer. Având un diametru mai mare, noul volan se simte  foarte plăcut la condus. Încorporează butoane de comenzi noi, iluminate şi contribuie la îmbunătăţirea calităţii percepute prin finisajul cromat satinat.

Consola centrală este, de asemenea, o componentă cheie a noului „Smart Cockpit” de care beneficiază Noul Clio. Poziţionată mai sus pentru o ergonomie sporită, încadrează schimbătorul de viteze, care oferă o aderenţă naturală şi confortabilă. Suprafaţa consolei centrale poate fi personalizată în funcţie de schema de design interior şi dispune de un iluminat special pe marginea exterioară. Compartimentele de depozitare extrem de practice, construite în partea inferioară a consolei, uşurează viaţa pasagerilor, oferind inclusiv o zonă de încărcare wireless a telefoanelor mobile.

Scaunele din Noul Clio sunt echipează, în general, pe modelele de vârf. Ele oferă un suport mai bun printr-o bază mai lungă a scaunului şi o susţinere laterală mai bună. Carcasa lor semi-moale îmbunătăţeşte semnificativ spaţiul pentru genunchi în cazul pasagerilor din spate, în timp ce noile tetiere, mai subţiri, în formă de virgulă, îmbunătăţesc vizibilitatea şi confortul pasagerilor. Scaunele sunt, de asemenea, mai ergonomice şi mai uşor de utilizat, datorită sistemelor de control mai accesibile.
 

Renault Clio va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva 2019 din 5 martie. 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide