OFICIAL: BMW şi Toyota - memorandum în domeniul diesel şi al propulsiei hibride

Iată că zvonurile unui parteneriat între BMW şi Toyota s-au adeverit chiar în prima zi a Tokyo Motorshow 2011, unde cei doi mari constructori au semnat un memorandum. Vedeţi în continuare despre ce este vorba.

OFICIAL: BMW şi Toyota - memorandum în domeniul diesel şi al propulsiei hibride OFICIAL: BMW şi Toyota - memorandum în domeniul diesel şi al propulsiei hibride

După zvonurile unei posibilie cooperări între BMW şi Toyota, privind furnizarea de motoare diesel japonezilor, iată că la Tokyo Motorshow 2011 a fost oficializat acest parteneriat. Cei doi constructori au semnat un memorandum, care are ca principal scop dezvoltarea în cooperare a bateriilor litiu-ion, iar, ca factor secundar, BMW va furniza celor de la Toyota motoare diesel.

Conform şefului BMW, Norbert Reithofer, recunoaşte faptul că Toyota este cel mai important producător auto care a transpus în producţia de mare serie tehnologiile verzi, în timp ce BMW Group are ca avantaj poziţia de cel mai inovativ producător auto premium. Prin urmare, un astfel de parteneriat este de aşteptat să fie de succes, mai ales în beneficiul clienţilor.

Alierea celor doi giganţi auto în domeniul cercetării bateriilor litiu-ion pentru maşinile hibride şi electrice vine pe fondul unei dezvoltări sub aşteptări a segmentului de astfel de maşini ecologice în Europa, unde nu depăşeşte la ora actuală 2% din piaţa auto, iar perspectivele sunt pesimiste în următorii ani.

Pe de altă parte, în 2009 Toyota a declarat că îşi va concentra resursele în domeniul maşinilor hibride, lăsând motoarele diesel pe plan secundar, pentru "a nu se pierde în mulţime". O strategie nereuşită pe un continent unde dieselul reprezintă mai mult de jumătate din domeniul auto, Toyota văzându-şi vânzările în continuă scădere din acest motiv în Europa.

În paralel, Toyota a vrut să dezvolte o familie nouă de motoare diesel de 1,6 litri cu partenerul Isuzu (la care deţine 5,9% din acţiuni), însă rezultatele au fost sub aşteptări. Prin urmare, BMW a fost cea mai bună soluţie, constructorul german urmând a le furniza japonezilor motoare diesel de 1,6 litri şi 2,0 litri.

Aceste propulsoare vor echipa maşinile Toyota destinate pieţei europene începând cu 2014, japonezii sperând ca astfel să revină pe un trend ascendent al vânzărilor. Pe de altă parte, BMW speră ca know-how-ul Toyota în domeniul propulsiei hibride şi electrice să contribuie la îmbunătăţirea caracteristicilor noii game de maşini ecologige, dar şi să le permită bavarezilor să devină foarte competitivi în segmentul premium al maşinilor hibride.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.