Opel Calibra la 25 de ani: ce a fost atât de special la coupé-ul german?

Da, ai citit bine. Au trecut 25 de ani de când binecunoscutul coupé german Opel Calibra a fost prezentat pentru prima dată publicului. Aproape că nu îmi vine să cred. Dar totuşi, ce a avut Calibra atât de special ca să fie produsă în aproape 240.000 de exemplare de-a lungul vieţii? Răspunsul posibil, în rândurile de mai jos.

Opel Calibra la 25 de ani: ce a fost atât de special la coupé-ul german? Opel Calibra la 25 de ani: ce a fost atât de special la coupé-ul german?

La Salonul Auto Frankfurt 1989, Opel a prezentat un model care urma să devină un adevărat fenomen în Europa: Calibra. Un coupé care a păşit pe urmele lui Opel Manta şi care a fost produs până în 1997 pentru un public dornic de maşini sport ieftine.

Una dintre cele mai importante caracteristici ale lui Opel Calibra – dacă nu cea mai importantă – a fost aerodinamica foarte bună a caroseriei. Modelul de bază, cu motor pe benzină de 2,0 litri cu opt supape (115 CP), avea un coeficient aerodinamic Cd de doar 0,26, ceea ce a făcut din Calibra cea mai aerodinamică maşină de serie a acelor timpuri.

Bare de protecţie integrate şi un design atrăgător

Avantajul direct al formelor aerodinamice a fost o viteză maximă impresionantă: 203 km/h pentru versiunea de bază cu motorul de 115 CP, în vreme ce varianta cu motor de 2,0 litri cu 16 supape şi 150 CP putea să atingă 223 km/h.

Dacă mai pui la socoteală preţul relativ scăzut de 33.900 de mărci germane (aproximativ 22.400 de dolari americani în 1989), atunci ai o reţetă simplă, dar eficientă pentru o maşină de succes.

A existat şi un prototip de Calibra decapotabilă, însă nu a fost pus niciodată în producţie

Sigur, platforma de Opel Vectra A – cu tracţiune faţă – nu a garantat un comportament sportiv de excepţie, însă inginerii mărcii germane au făcut tot ce au putut ca să stoarcă până şi ultima picătură de dinamism dintr-o platformă destinată unei maşini de familii. Astfel, Calibra a primit în 1990 o versiune cu tracţiune integrală, precum şi un motor turbo de 2,0 litri cu 204 CP în 1992. Evident, pentru că vorbim de anii ’90, maşina a fost denumită simplu Calibra Turbo.

În 1993, gama de motorizări s-a îmbogăţit cu o unitate Ecotec V6 de 2,5 litri care produce 170 CP, iar în 1995 a venit vremea pentru introducerea unui propulsor Ecotec de 2,0 litri cu 16 supape care dezvoltă 136 CP.

Bun venit în 1990! Plastic, plastic şi... plastic! (ca în melodie, ştii? - life in plastic, it's fantastic)

În sporturile cu motor, Opel Calibra a impresionat fanii într-un singur an – 1996 – când a reuşit să obţină locul întâi în campionatul internaţional de turisme (International Touring Car Championship – ITC) cu Manuel Reuter la volan. Totodată, presa vremii a apreciat interiorul spaţios al coupé-ului german, dar a criticat dinamica mult prea îndepărtată de cea a unei maşini sport adevărate.

Producţia s-a oprit pe 29 august 1997, iar bilanţul a fost impresionant: 238.647 de exemplare produse în fabricile din Germania şi Finlanda.

Tu ce amintiri ai despre Opel Calibra?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.