Opel Insignia Country Tourer, arma anti VW Passat Alltrack

Odată cu faceliftul gamei Insignia, versiunea pseudo-crossover Insignia Cross Four este şi ea revizuită, primind şi o nouă denumire: Insignia Country Tourer. Cu alte cuvinte, iată un break 4x4 cu aspect de ”iau munţii în piept” care promite să devină referinţa unei nişe foarte restrânse.

Opel Insignia Country Tourer, arma anti VW Passat Alltrack Opel Insignia Country Tourer, arma anti VW Passat Alltrack

Familia noului Opel Insignia facelift va fi completată cu varianta Opel Insignia Country Tourer, care îşi face debutul mondial la Salonul Auto Frankfurt 2013 din luna septembrie.

În timp ce varianta înfrăţită Sports Tourer este un station wagon elegant pentru familie şi business, noul Insignia Country Tourer exprimă o dorinţă înnăscută pentru aventură.

Modelul atletic cu garda la sol ridicată oferă libertate dincolo de constrângerile oraşului şi ale drumurilor asfaltate. Caracteristicile definitorii includ scuturi protectoare, combinate cu pasaje proeminente ale roţilor şi protecţii pentru zonele joase ale caroseriei, cărora li se adaugă ţevi de eşapament duble.

Transmisia integrală excepţională asigură aderenţă şi manevrabilitate sigură în toate condiţiile de condus. Sistemul face echipă cu motoare turbo puternice precum 184 kW/250 cp, 2.0 litri SIDI cu injecţie directă pe benzină sau unitatea ultra-performantă 2.0 BiTurbo CDTI – ambele generând cupluri impresionante de până la 400 Nm.

“Succesul senzaţional al tânărului nostru Opel Mokka în segmentul SUV sub-compact a demonstrat popularitatea vehiculelor cu caracter crossover”, spune Duncan Aldred, Vicepreşedinte Interimar Vânzări, Marketing şi Servicii Post Vânzare Opel. “Cu noul Insignia Country Tourer umplem această nişă sportivă în segmentul mai dezvoltat al clasei medii. Ne permite să oferim clienţilor o alternativă pe care până acum n-au avut-o la Opel. Pot să condimenteze calitatea ridicată a vârfului nostru de lance cu o doză puternică de aventură. În acelaşi timp, suntem încrezători că aspectul atletic al Insignia Country Tourer va atrage noi clienţi către brandul nostru.”

Tracţiune integrală Opel: tehnologie de vârf în segmentul mediu

Sistemul de tracţiune integrală cu gestiune electronică se bazează pe un cuplaj de tip Haldex, fiind dotat şi cu un diferenţial autoblocabil electronic, pentru a asigura tracţiune ideală atât pe suprafeţe pavate, dar şi în afara lor. Acesta se adaptează constant la condiţiile de drum predominante şi variază distribuţia cuplului de la zero la 100% între punţi, precum şi între roţile spate.

Beneficiul principal este că acest proces are loc înainte ca roata să înceapă să alunece ca urmare a lipsei de tracţiune, cum se întâmplă pe drumuri ude sau acoperite de zăpadă. În combinaţie cu şasiul premium controlat electronic FlexRide, sistemul de tracţiune integrală stabileşte standardele în termeni de timpi de reacţie şi control al autovehiculului.

Atunci când este necesar, unitatea de control a distribuţiei ambreiajului transmite imediat mai mult cuplu axei spate. Senzorii sistemului 4x4 furnizează constant modulelor individuale de control informaţii despre rata de giraţie, acceleraţie, unghiul direcţiei, viteza roţilor, poziţia pedalei de acceleraţie, viteza şi cuplul motorului, aşa încât distribuţia puterii faţă/spate este constant adaptată situaţiei de condus, în baza acestor informaţii.

Stabilitatea maximă şi dinamica superioară sunt asigurate de un diferenţial autoblocabil electronic. El controlează distribuţia cuplului între roţile spate, transferându-l către roata cu cea mai mare tracţiune. În timp de oferă tracţiune mai bună în condiţii de drum alunecos, operarea sofisticată a acestui sistem 4x4 adaptabil garantează cele mai ridicate niveluri de control de către şofer şi siguranţă activă în toate situaţiile.

Insignia Country Tourer poate oferi propulsie chiar şi când trei dintre roţi sunt libere sau pe suprafaţă alunecoasă şi doar una dintre ele are -aderenţă. Sistemul adaptiv ajută şoferii şi în situaţii normale. Pentru a reduce pierderile la frecare şi a reduce consumul, sistemul setează automat tracţiune faţă oricând simte că nu sunt necesare intervenţii pentru adaptarea acesteia.

Motoare turbo: cuplu ridicat, la cerere

Puterea motoarelor Opel turbo este perfectă pentru trenul de rulare 4x4 al Country Tourer. Oferta de trei motoare porneşte cu 184 kW/250 CP 2.0 SIDI (Spark Ignition Direct Injection) Turbo benzină, ce livrează performanţe excelente. Generând un cuplu impresionant de 400 Nm, acest motor cu injecţie directă garantează tracţiune masivă.

Performanta unitate 143 kW/195 CP 2.0 BiTurbo CDTI diesel are la dispoziţie 400 Nm. Turbocompresorul său secvenţial în două faze livrează răspuns imediat la accelerare pentru tracţiune excelentă. O unitate 120 kW/163 CP, 2.0 CDTI (cu o singură ţeavă de eşapament) completează oferta de motoare, oferind acces la 350 Nm cuplu, ridicat până la 380 Nm cu overboost.

Atât 2.0 SIDI Turbo, cât şi 2.0 CDTI pot avea cutie manuală cu 6 viteze sau o transmisie automată cu 6 viteze, în timp ce 2.0 BiTurbo CDTI este disponibil doar cu cea din urmă.

În afara asfaltului, noul Insignia Country Tourer beneficiază şi de cauciucurile mai mari şi condusul dintr-o poziţie ridicată, în plus faţă de tracţiunea integrală şi răspunsul rapid. Garda la sol este cu 20 mm mai ridicată decât standardul, un avantaj major la rularea pe teren inegal. Aşa încât, dacă este folosită pentru vacanţa de iarnă sau pe drumuri înzăpezite sau pur şi simplu pe teren dificil, Insignia Country Tourer este un companion ideal pentru timpul liber sau pentru muncă. Iar în oraş aspectul său robust îi face atractiv.

Bine tonifiat: station wagon de top cu caracter SUV

Caracterul decis al noului Insignia Country Tourer semnalează clar dorinţa sa puternică de libertate. Cu o grilă specifică Opel, acum mai lată şi mai adâncă, stilizarea frontală are un farmec distinct. Bara cromată orizontală distinctivă a grilei susţine emblema mărcii şi este sculptată sub formă de aripă, cu vârfurile îndreptate în sus, precum aripioarele de-a lungul farurilor.

Un scut de protecţie, într-un finisaj argintiu, iese de sub zona compartimentului motor; o temă remarcabilă de design are ecou şi în spate, acesta este încadrat de două ţevi de evacuare strălucitoare  – toate elemente ce comunică simultan senzaţie de putere şi protecţie.

Încă o trăsătură caracteristică sunt protecţiile culoarea antracitului pe pragurile laterale şi secţiunile joase ale caroseriei, ce oferă pasajelor roţilor un aspect mai pronunţat. Prezenţa robustă a Insignia Country Tourer indică o personalitate asumată, conştientă de sine.

O tuşă vizuală finală este dată de unităţile de iluminare faţă şi spate. Farurile colorate cu accente cromate integrate, indică o calitate ridicată şi încorporează lumini de zi cu LED sub formă de aripă (în funcţie de versiunea de echipare). Tema designului este repetată la spate, unde stopurile LED iluminează puternic. Cu trăsăturile sale de design unice, noul Insignia Country Tourer combină cu succes rolul de aventurier sportiv cu cel de vârf de lance de succes al brandului.

Preţurile şi detalii despre echipările noului Opel Insignia Country Tourer vor fi anunţate la momentul deschiderii comenzilor, cu ocazia premierei mondiale de pe 10 septembrie, la Salonul Auto Frankfurt 2013.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.