OSCar eO - prima maşină electrică în Raliul Dakar

Cea mai dură cursă de maşini din lume este, fără îndoială, Raliul Dakar. Iar în 2012 vom vedea şi prima maşină electrică la startul acestei curse, o premieră cu adevărat istorică pentru motorsport.

De la început trebuie precizat că nu vorbim de vreun constructor foarte cunoscut, care vrea să promoveze maşinile electrice prin intermediul celei mai dificile curse din lume, Raliul Dakar. Nu este vorba nici despre Renault, nici despre Volkswagen, nici despre BMW.

Vorbim despre o echipă privată din Letonia: mica firmă de motorsport OSC, condusă de Andris Dambis, inginer şi pilot de raliuri. Acesta a decis să răspundă unei noi provocări, prin urmare a realizat modelul OSCar eO în parteneriat cu Winston Battery şi specialistul în suspensii Donerre Suspension.

OSCar eO va fi prima masina electrica de curse care va participa la Dakar 2012

Mica echipă Rally Raid Team Latvia va participa la Dakar 2012 într-o categorie specială, care, deşi a fost creată acum câţiva ani pentru maşini cu propulsie neconvenţională, nu a atras interesul echipelor până acum. Însă accentul pus pe maşinile electrice i-a făcut pe oficialii Dakar să acorde o atenţie deosebită proiectului letonilor.

Bateriile pe care le va furniza compania Winston Battery vor fi produse în China, letonii considerând că respectă cel mai bine specificaţiile necesare. Maşina va fi echipată cu două motoare electrice, a căror putere combinată ajunge la 180 kW (245 CP), iar viteza maximă a maşinii va atinge 140 km/h. Ca o particularitate, motoarele electrice au o funcţie de creştere a puterii, pentru foarte scurte perioade de timp, până la 315 kW (428 CP), pentru depăşirea obstacolelor foarte grele.

OSCar eO promite o autonomie de 300 km in regim strict electric, dar are si sistem range extended

Autonomia maximă asigurată de baterii se cifrează la maximum 150 km în condiţii grele şi de aproape 300 km în condiţii normale de teren. Totuşi, pentru că etapele din Dakar sunt mult mai lungi, OSCar eO va beneficia de un sistem "range extended" - un motor termic de origine Nissan va prelua rolul de generator, iar rezervorul de combustibil va avea 200 de litri, asigurând producerea de energie suficientă pentru câteva sute de kilometri.

O idee inedită pentru recuperarea energiei este adusă de specialistul Donerre Suspension: bateriile pot fi încărcate folosindu-se energia electrică produsă de mişcările oscilatorii ale amortizoarelor, la compresia şi decompresia acestora, o soluţie care se speră că îi va convinge şi pe marii constructori auto pentru introducerea în producţia de serie pentru maşinile electrice normale.

Rămâne să urmărim cum se va comporta OSCar eO de-a lungul celor 9.000 km din cursa Dakar 2012, maşina fiind, practic, un adevărat laborator în condiţii grele pentru tehnologia maşinilor electrice. Sperăm că rezultatele letonilor vor trezi interesul marilor constructori şi vor contribui la evoluţia cât mai rapidă a tehnologiei.

Cele doua motoare electrice ale lui OSCar eO asigura o putere maxima de 245 CP

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.