(P) Mazda CX-5 – eco zoom zoom

Desi ultimii ani au insemnat o cursa neintrerupta a constructorilor auto pentru dezvoltarea de hibride si motoare electrice, exista si exceptii. Mazda este unul dintre producatorii care au sfidat conventiile si au venit periodic cu elemente tehnice diferite de ale celorlalte branduri auto.

(P) Mazda CX-5 – eco zoom zoom (P) Mazda CX-5 – eco zoom zoom

Un exemplu graitor este motorul rotativ, din echiparea Mazda RX-8. Cel mai recent model care arata obisnuinta Mazda de a sfida conventiile este noul suv Crossover Mazda CX-5. Acesta este primul model care introduce tehnologiile Skyactiv de la Mazda,care includ motorizari, cutii de viteze, sasiuri si caroserii complet noi, toate optimizate in scopul scaderii consumului si al emisiilor.

Mazda CX-5

Sub capota CX-5 sunt disponibile doua motoare: Skyactiv-D diesel de 2.2l in doua derivate de putere, de 150 si 175 CP, si Skyactiv-G pe benzina de 2l si 165 CP. Atunci cand au primit tema sa regandeasca radical motorizarile, inginerii Mazda au luat totul de la zero si au reusit sa obtina cea mai scazuta rata de compresie din lume, 14.1, pentru agregatul diesel, care este in acelasi timp cea mai ridicata pentru motorul pe benzina. Reducerea compresiei la motorul diesel echivaleaza cu reducerea consumului si in mod direct al emisiilor, ca efect al eficientizarii arderii si al reducerii masei motorului. Mazda CX-5 diesel 150 CP are unul dintre cele mai reduse consumuri din clasa cu doar 4,6l la 100 de km in regim combinat si are un nivel al emisiilor de 119 g/km, ceea ce, de asemenea, il pozitioneaza in topul clasei. Ca efect direct CX-5 diesel bi-turbo respecta normele euro 6, fara sa mai foloseasca alte solutii suplimentare de tratare a gazelor evacuate.

Ambele motorizari pot fi cuplate in functie de preferinte, la cutia manuala Skyactiv-MT sau cea automata Skyactiv G, ambele cu 6 rapoarte. Similar motoarelor, si in cazul cutiilor, totul a fost regandit de la zero, rezultatul fiind in cazul celei automate o schimbare lina si rapida a vitezelor, iar in cazul celei manuale o senzatie crescuta de spotivitate si precizie.

Mazda CX-5 - interior

Totodata CX-5 este primul model din gama Mazda care incorporeaza noua linie de design, Kodo, sufletul miscarii, care foloseste formele definite de energia latenta la animale sau oameni pentru a creste sportivitatea si fluiditatea caroseriei. Daca la exterior caracteristicile definitorii ale CX-5 sunt sportivitatea si fluenta, la interior inginerii s-au concentrat pe confort, ergonomie si calitatea materialelor. Suprafetele de pe bord si portiere sunt placute la atingere si ofera o senzatie premium, comenzile sunt accesibile intuitiv, iar consola centrala include in partea superioara un ecran color tactil de 5,8 inci, pe care se pot afisa informatii despre sistemul de divertisment al masinii si prin intermediul caruia se poate controla sistemul optional de navigatie realizat in parteneriat cu TomTom. Functiile ecranului pot fi de asemenea controlate prin noul commander aflat intre scaune si care permite atat soferului, cat si pasagerului din fata sa acceseze usor si rapid meniurile. In versiunea standard CX-5 beneficiaza de sistem de aer conditionat, geamuri electrice fata si spate, sistemul i-STOP ce permite scaderea consumului si sistem de pornire fara cheie. Optional, in functie de echipare se pot adauga: pilot automat, conectivitate Bluetooth, camera pentru deplasarea cu spatele, sistemul audio Bose cu 9 difuzoare si altele.

CX-5 puncteaza la capitolul spatiu oferind pasagerilor din spate cel mai generos loc din clasa pentru picioare. Tot spatiul este caracteristica principala si pentru portbagaj, care are un volum total de 503 litri cu bancheta spate in pozitie verticala. Latura practica a CX-5 este completata de sistemul Karakuri, care permite rabatarea banchetei spate in sistem 40.20.40 doar prin actionarea unor simple manete din portbagaj, si de panza care acopera portbagajul care se ridica odata cu haionul, protejand habitaclul de temperatura exterioara si crescand suprafata de incarcare a portbagajului.

Mazda CX-5 - spatiu interior

Mazda CX-5 este a fost gandita sa respecte cele mai ridicate standarde de siguranta auto. Structura caroseriei include otel cu limita inalta de elasticitate si rezistenta la rupere de 1.800 Mpa (cel mai dur folosit in industria auto) iar sasiul a fost redesenat pentru a avea mai multa rigiditate si pentru a absorbi si distribui mai eficient fortele in cazul unui impact. La interior CX-5 este echipat standard cu airbaguri frontale si laterale pentru pasagerii din fata, precum si de airbaguri cortina. Tehnologiile Skyactiv sunt completate de un pachet generos de sisteme de siguranta care include: asistenta la depasirea neprevazuta a liniilor de demarcatie, sistemul RVM de monitorizare a unghiului mort, asistentul inteligent pentru oras, care franzeaza automat pana la oprire masina la viteze mai mici de 30 km/h cand se detecteaza un obstacol, senzori de monitorizare a presiunii in pneuri, sistem de asistenţă la plecarea din rampă si faruri Bi-xenon direcţionale.

Pretul de baza Mazda CX-5 porneste de la 22.190 euro cu TVA inclus, in versiunea Emotion cu motorizarea pe benzina de 2l, tractiune frontala si transmisie manuala cu 6 trepte. In cazul motorizarii diesel in varianta cu 150 de CP, pretul de pornire este de 24.190 de euro cu TVA inclus.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.