Pagani Huayra nu a primit omologarea pentru SUA!

Fotografiile pe care le vedeţi aici sunt de la prezentarea statică a lui Huayra în SUA. Americanii vor rămâne doar cu această amintire deoarece Pagani nu a primit omologarea pentru acest model, deci nu îl poate vinde!

Pagani Huayra nu a primit omologarea pentru SUA! Pagani Huayra nu a primit omologarea pentru SUA!

Pagani Automobili SpA este acum forţat să monteze airbaguri avansate pe supercar-ul său Huayra în valoare de 1.1 milioane de dolari, preţ fixat pentru piaţa americană. Însă degeaba a fost fixat preţul dacă Pagani nu montează airbagurile salvatoare de vieţi - aceasta este concluzia oficială după ce marca ultra-exclusivistă nu a primit omologarea din partea autorităţii americane din domeniu - U.S. National Highway Traffic Safety Administration.

Autorităţile obişnuiau să ofere păsuiri oficiale de la regulament pentru maşinile care nu erau echipate cu airbaguri sau dacă acestea nu erau din ultima generaţie, şi anume airbagurile avansate (airbagurile care se deschid în mai multe trepte, în funcţie de severitatea impactului, greutatea şi înălţimea pasagerilor). La începutul acestui an însă, NHTSA a anunţat că nu va mai fi indulgent cu mărcile de auto, fie ele cât de mici.

Tesla Motors Inc. (TSLA) şi Lamborghini Holding SpA sunt două dintre companiile cu producţie limitată care, în ultimii cinci ani au fost scutite oficial de la îndeplinirea acestei cerinţe pe baza unui amendament tipic american - dificultăţi financiare. Adică, Pagani care declara în februarie că ar putea vinde cinci maşini în SUA pe an, poate fi afectat serios de cele patru milioane de euro - cât ar costa programul de implementare al noilor airbaguri în toate Huayra. În plus, Pagani spera să deschidă o reţea de dealeri în SUA pentru a comercializa aici 15 maşini în curs de trei ani. Chiar dacă compania a realizat profit în anii trecuţi, suma necesară pentru implementarea airbagurilor ar afecta serios afacerea şi astfel se spera la obţinerea păsuirii de la legea NHTSA.

În cazul lui Tesla, greencard-ul NHTSA a garantat posibilitatea comercializării maşinii a cărei producţie se va încheia la sfârşitul acestui an. Deoarece NHTSA a declarat că nu va mai fi indulgent, Tesla a reacţionat şi a declarat oficial că viitorul său model, limuzina S, plănuită spre a fi lansată anul viitor va fi echipată cu aribaguri avansate. Pentru Lamborghini, greencard-ul NHTSA pentru aceleaşi probleme a expirat în februarie anul acesta.

Pagani are momentan mari probleme deoarece Huayra a fost dezvoltat cu gândul la piaţa americană, foarte importantă şi mare pentru supercar-uri. Micul constructor nu a declarat nimic oficial până în acest moment dar sigur are de învăţat de aici - nu te culca pe o ureche atunci când pui pariuri cu foarte multe zerouri, bunătatea oficialităţilor are şi ea o limită.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.