Parisul va interzice „circa trei milioane de maşini” în centru, din cauza poluării

Autorităţile franceze continuă să caute măsuri împotriva poluării excesive prezente în capitala ţării. Una fezabilă este interzicerea maşinilor vechi.

Parisul va interzice „circa trei milioane de maşini” în centru, din cauza poluării Parisul va interzice „circa trei milioane de maşini” în centru, din cauza poluării

Acum circa un an în urmă, nivelul de poluare înregistrat în Paris depăşea nivelul critic, punând în gardă autorităţile locale, care au venit cu o măsură dură: circulaţia alternativă a autovehiculelor, în funcţie de numărul de înmatriculare. 

Desigur, o astfel de măsură într-un stat democratic nu va face decât să stârnească revolta în rândul cetăţenilor şi să aducă bani la bugetul francez; şi să stârnească din nou revolta în rândul cetăţenilor.

Schema a fost anulată atunci, însă gândul la un Paris ferit, pe cât posibil, de poluare, a rămas. Iar acum a apărut un nou proiect, unul care nu va fi, probabil, chiar pe placul şoferilor. 

Conform Autocar, din această vară se aşteaptă ca circulaţia în zona centrală a Parisului să fie interzisă pentru autocare, autobuze şi autocamioane înmatriculate înainte de 30 septembrie 2001, acestea având acces doar pe inelul exterior al oraşului. Aceeaşi regulă se aplică şi pentru autovehiculele comerciale şi furgonetele înmatriculate până în 30 septembrie 1997. 

În ceea ce priveşte autovehiculele de pasageri, restricţia se aplică pentru maşinile înmatriculate înainte de 31 decembrie 1996. Iar aceasta se va aspri, treptat, astfel încât în 2020 doar vehiculele de pasageri înmatriculate după 2011 şi motocicletele înmatriculate în a doua jumătate a lui 2015 vor avea acces în zona centrală a capitalei Franţei. 

Aceste măsuri vor fi însoţite de „încurajări” financiare din partea guvernului francez, care va oferi stimulente de până la 10.000 € şoferilor posesori de maşini diesel care vor alege să treacă la maşini electice. În acelaşi timp, statul va continua lupta cu dieselul, mărind accizele pentru acest tip de carburant. 

Ignorând faptul că la noi lipsa infrastructurii pentru maşini electrice este cât se poate de evidentă şi imaginându-ne că am avea încărcătoare la tot pasul, suntem curioşi dacă ai face trecerea de la diesel la electric.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.