Peugeot 308 R HYbrid, „un hatchback de familie, cu performanţe de supercar”

Nu ţi-ar plăcea să dispui de 500 de cai-putere pentru hatchbackul tău bun la toate? Dacă da, atunci uită-te un pic la 308 R HYbrid.

În cadrul Salonului auto de la Shanghai, Peugeot va pune în lumina reflectoarelor noua sa idee, un hatchback polivalent dopat cu putere. 

308 R HYbrid este versiunea pasiv-agresivă a lui 308 R Concept, prezentat în 2013. Folosindu-se de un motor termic şi două motoare electrice, 308 R HYbrid poate fi atât calm şi lipsit de zgomot, cât şi foarte zgomotos şi rapid. 

La bază stă motorul de THP de 1,6 litri, turbo, capabil să dezvolte 270 de cai-putere (nu este confirmată cifra, însă bănuim că este versiunea preluată de la 308 R), căruia i se alătură două motoare electrice, fiecare cu câte 115 CP. Motoarele electrice sunt plasate câte unul pe fiecare punte, şi, în cazul în care exista vreun dubiu, îl lămurim acum: dispune de tracţiune integrală. 

308 R HYbrid dispune de patru moduri de operare, cel mai cuminte fiind ZEV (zero-emissions vehicle), atunci când maşina se ajută, prioritar, doar de motorul electric de pe puntea spate. În cazul în care simte că este nevoie de mai mult, motorul din faţă intră în acţiune. 

Modurile Road şi Track dispun de 300 (400 Nm), respectiv 400 de cai-putere (şi 530 Newtoni-metru) prin combinarea puterilor celor trei surse, iar modul Hot Lap scoate tot untul din super-mega-hot-hatchul 308 R HYbrid: 500 de cai-putere şi 730 de Newtoni-metru. 

Performanţele sunt la fel de impresionante ca şi cifrele de putere: 0-100 km/h în 4,0 secunde, acceleraţia fiind limitată la viteza de 250 km/h. Pe cealaltă parte, emisiile declarate sunt de doar 70 g/km CO2. 

Pentru aşa putere, frânele sunt pregătite să intre în forţă - 308 R HYbrid dispune de discuri ventilate de 380 mm pe faţă şi de discuri de 290 mm pe puntea spate. Folosirea plăcuţelor de frână se face, însă, doar atunci când este cu adevărat nevoie de frânare puternică - altfel, ansamblul propulsor este gândit să frâneze prin intermediul motoarelor electrice, o consecinţă fiind reîncărcarea acumulatorilor. 

„A doua [strategie de reîncărcare] foloseşte motorul electric din faţă ca generator, animat de motorul termic, în timp ce a treia soluţie cea a unui terminal de reîncărcare rapidă, în doar 45 de minute”. 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.