Piaţa auto din România în scădere

În ultimii ani apetitul românilor pentru automobile a fost de nestavilit, cifrele crescând de la an la an, se pare însă că am ajuns în momentul în care vânzările apucă pe o pantă descendentă, să fie oare o sincopă de moment sau piaţa a ajuns la saturaţie?

Piaţa auto din România în scădere Piaţa auto din România în scădere

Odată cu intrarea în Uniunea Europeană românii  au trecut pe lista de cumpărături automobilele, piaţa românească crescând într-un an cât altele în zece. Era de aşteptat să se atingă apogeul mai devreme sau mai târziu, iar acest moment se pare că se apropie.

Pentru prima dată în ultimii ani, se înregistrează un procent negativ atunci când vine de raportarea cifrelor faţă de anul precedent, potrivit Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). În primele opt luni, s-au înmatriculat 201.870 de unităţi în scădere cu 3,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu acest volum piaţa din România ocupă locul al 11-lea în Europa. În luna august, în România a fost înregistrat un declin de 0,9% al înmatriculărilor, de la 33.533 de unităţi anul trecut, la 30.523 de maşini în august 2008. În ceea ce priveşte luna august, în România a fost înregistrat un declin de 0,9% al înmatriculărilor, de la 33.533 de unităţi anul trecut, la 30.523 de maşini în august 2008.

Piaţă auto cea mai importantă din UE rămâne Germania, cu peste două milioane de maşini noi înmatriculate (în creştere cu 1,7%), urmată de Italia (cu 1,74 milioane de maşini, dar o scădere de 12%) şi de Marea Britanie (1,52 milioane de autoturisme noi înregistrate, în scădere cu 3,8%). În total, în Uniunea Europeană (UE) şi statele EFTA (Islanda, Norvegia, Elveţia şi Lichtenstein) au fost înmatriculate 10,41 milioane de unităţi în primele opt luni, în scădere cu 3,9% faţă de cele 10,83 milioane de automobile din aceeaşi perioadă a lui 2007.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.