Planuri pentru reciclarea bateriilor electrice

”Ce se întâmplă cu bateriile maşinilor electrice după ce se uzează?”. Este o întrebare care îi frământă pe mulţi ecologişti sau detractori ai maşinilor electrice. Ei bine, iată răspunsul producătorilor.

Planuri pentru reciclarea bateriilor electrice Planuri pentru reciclarea bateriilor electrice

Când vorbim despre bateriile maşinilor electrice, majoritatea oamenilor se gândesc automat la banalele baterii de sub capotele maşinilor normale, care, după ce se uzează, sunt aruncate la gunoi de către cei iresponsabili, aşa încât lichidul din ele se scurge în pământ, contribuind la poluarea chimică a solului.

Însă realitatea stă cu totul altfel. În primul rând, pachetele de baterii litiu-ion care echipează actualele maşini electrice sunt concepute să fie rezistente la şocuri şi la uzură. În al doiea rând, mulţi producători auto au în program şi reciclarea bateriilor după casarea maşinilor electrice.

În al treilea rând, bateriile maşinilor electrice au o durată de viaţă mult mai mare decât se credea. Specialiştii de la General Motors şi Nissan estimează că bateriile modelelor Chevrolet Volt, respectiv Nissan Leaf mai au o durată de viaţă de circa 70% după 10 ani de utilizare intensă! Prin urmare, inginerii caută modalităţi cât mai eficiente pentru utilizarea lor în alte aplicaţii ulterior casării maşinilor.

Specialiştii GM împreună cu firma ABB Group au pus la punct un sistem-prototip care utilizează bateriile uzate ale lui Chevrolet Volt. Este vorba de un sistem care să preia rolul de generator de curent electric în caz de urgenţă - la o cădere de curent, de exemplu, un astfel de sistem compus din 33 de baterii de Chevrolet Volt împreună cu un inverter conceput de ABB Group poate asigura necesarul de curent electric pentru 50 de gospodării timp de 4 ore. În plus, bateriile pot fi din nou reîncărcate utilizând tehnologii verzi, cum ar fi panouri solare sau mini-centrale eoliene.

Conform inginerilor GM şi Nissan, bateriile maşinilor electrice au fost concepute din start pentru a fi foarte rezistente în timp, aşa încât, ulterior utilizării acestora în maşinile electrice, ele pot fi foarte uşor integrate în sisteme staţionare, care pot fi utilizate în alimentarea cu energie electrică a locuinţelor.

Cei de la Tesla susţin că au reuşit să creeze, împreună cu partenerul european Umicore, un sistem de reciclare apropiat de 100% a materialelor unei baterii electrice, prin aceasta reducând drastic emisiile de CO2 necesare construirii noilor baterii. În plus, există deja câteva companii care dezvoltă tehnologii de preluare şi reciclare a bateriilor producătorilor auto care nu au investit în acest sens.

Prin urmare, viitorul maşinilor electrice sună din ce în ce mai optimist din punct de vedere al poluării apropiate de zero, cel puţin în privinţa "vieţii post-auto" a bateriilor electrice. Din fericire, tehnologia maşinilor electrice avansează mult mai rapid decât a făcut-o până acum tehnologia maşinilor convenţionale, depdendente de petrol.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.