Planurile BMW pentru 2015: mai verde, mai profitabil, mai multe recorduri

Autor: Andrei Ştirbu 19 mart. 2015 Știri auto

Bavarezii de la BMW au avut un an 2014 excepţional şi se aşteaptă ca şi 2015 să fie pe măsură, deşi ritmul de creştere va fi moderat din cauza condiţiilor instabile la nivel global. Interesant este însă că BMW reuşeşte performanţe economice urmând un model care se focusează pe investiţii extrem de mari în energia verde şi tehnologii de vârf. Un stil de a face business care ar trebui urmat de concurenţă.

Câţi bani a făcut BMW anul trecut

Veniturile BMW Group au crescut cu 5,7% în 2014, 80,401 miliarde euro (2013: 76,059 miliarde €).Profitul înaintea exerciţiului financiar (EBIT) a urcat cu 14,3%, la 9,118 miliarde de euro (2013: 7,978 miliarde €), datorită în special creşterii volumului de vânzări şi mixului de modele cu înaltă valoare. Profitul brut al BMW Group (EBT) a crescut cu 10,3%, la un nou nivel-record de 8,707 miliarde de euro (2013: 7,893 miliarde €). Profitul net s-a îmbunătăţit cu 9,2%, la 5,817 miliarde de euro (2013: 5,329 miliarde €), de asemenea un nou record pentru BMW Group.

Rezultatele BMW pentru 2014 au marcat al cincilea an record pentru producătorul auto, după criza economică mondială. Vânzările de automobile BMW, Mini şi Rolls-Royce au crescut anul trecut cu 7,9%, la 2,12 milioane de unităţi.

Marca BMW şi-a păstrat poziţia de lider în segmentul premium şi în 2014 prin realizarea unui nou record al vânzărilor. Volumul de automobile comercializate a crescut cu 9,5%, la 1.811.719 unităţi (2013: 1.655.138), lucru datorat în special performanţelor excelente ale gamelor BMW Seria 3, Seria 4 şi Seria 5, dar şi BMW X5, fiecare dintre acestea fiind lider global al segmentului său.

Seria 2 se vinde surprinzător de bine

BMW Seria 2 a înregistrat un volum total al vânzărilor de 41.038 de unităţi. Vânzările BMW Seria 3 au rămas la un nivel ridicat şi în 2014, cu 480.214 unităţi vândute (2013: 500.332). Variantele Cabriolet şi Coupé au fost încorporate în gama BMW Seria 4 de la finalul anului 2013, ceea ce a făcut ca volumul anului anterior să nu mai fie depăşit. BMW Seria 4 a reuşit performanţe care au depăşit aşteptările, cu un volum total al vânzărilor de 119.580 de unităţi (2013: 14.763). BMW Seria 5 şi-a continuat povestea de succes, cu vânzări care au totalizat 373.053 de unităţi (2013: 366.992; +1,7%). Model foarte popular, BMW X5 a înregistrat o creştere spectaculoasă a vânzărilor (+37,4%), cu un total de 147.381 de unităţi ajunse la clienţi (2013: 107.231).

Brandul i o duce bine. Foarte bine, chiar!

Automobilele BMW i se află şi ele pe un drum al succesului, înregistrând un volum total al vânzărilor de 17.793 de unităţi pe parcursul anului raportat. Vânzările la nivel mondial ale BMW i3au totalizat 16.052 de unităţi, cea mai mare parte fiind înregistrată în cea de-a doua jumătate a anului, după ce modelul a fost lansat pe numeroase pieţe majore, inclusiv SUA. BMW i8 a reuşit vânzări de 1.741 de unităţi de la lansarea sa pe piaţă în vara 2014.

Seria 4 a făcut multă lume să se îndrăgostească

Cu un volum al vânzărilor de 302.183 de unităţi, MINI a menţinut acelaşi nivel ridicat ca şi în anul anterior, în ciuda unei schimbări a modelului principal al mărcii, care a ajuns la a treia generaţie (2013: 305.030; -0,9%). Vânzările MINI Hatch a înregistrat o creştere de 9,0% faţă de anul anterior, cu 140.051 de unităţi (2013: 128.498). Volumul vânzărilor MINI Countryman a crescut cu 5,0% faţă de anul anterior, cu 106.995 de unităţi (2013: 101.897).

Rolls-Royce Motor Cars şi-a consolidat poziţia de lider în segmentul de lux, după ce 2014 a fost anul în care a depăşit, în premieră, pragul de 4.000 de unităţi vândute. Per total, numărul de automobile comercializate de-a lungul anului a crescut cu 11,9%, la 4.063 de unităţi (2013: 3.630), printre care se află 1.906 unităţi (2013: 492) din modelul Wraith, lansat în toamna anului 2013.

Ce vrea BMW să reuşească în 2015

„Ca întotdeauna, estimările noastre sunt realizate în condiţii de stabilitate la nivel global. Cu toate acestea, se menţin numeroase incertitudini, precum încetinirea creşterii economice în China”, a declarat directorul general al grupului german, Norbert Reithofer, în conferinţa de presă organizată pentru prezentarea rezultatelor financiare anuale. Asta nu l-a împiedicat să avanseze cifre optimiste pentru acest an: menţinerea unui profit brut de 8-10% din cifra de afaceri, precum şi o creştere a vânzărilor la niveluri record, în ciuda faptului că rata creşterii va fi mai mică anul acesta decât în 2014.

Pot fi deja comandate: X5M şi X6M

MODELE NOI: Noul BMW X1, precum şi noua Seria 7 vor continua ofensiva de înnoire a gamei începută de BMW anul trecut. Lor li se adaugă Seria 1 facelift, Seria 2 Cabriolet, Seria 3 facelift, Seria 6 facelift şi variantele de performanţă X5M şi X6M, care pot fi deja comandate în România.

Cum trec bavarezii la energia verde, crescând totodată şi profiturile

Aproximativ 51% din electricitatea furnizată către BMW Group în lumea întreagă este deja obţinută din surse regenerabile de energie. La Leipzig (Germania), BMW Group utilizează energie eoliană. La jumătatea anului 2013, patru turbine eoliene au început să funcţioneze în cadrul uzinei, astfel că 100% din energia produsă este utilizată în producţia modelelor BMW i3 şi BMW i8. La uzina din Spartanburg (statul Carolina de Sud, SUA), un sistem de gaz metan furnizează aproximativ 50% din energia necesară producţiei. La uzina Rosslyn din Africa de Sud, la finalul anului 2014 a fost pusă piatra de temelie pentru o unitate alimentată cu biogaz, care asigură încălzirea, dar furnizează şi energie. Gazul utilizat provine din produsele reziduale create de fermele de bovine şi pui. Punerea în funcţiune a acestui sistem va permite companiei ca în acest an să acopere peste 25% din energia necesară uzinei de producţie.

Turbinele eoliene asigură energia electrică pentru fabrica din Leipzig

De asemenea, tehnologiile dezvoltate pentru maşinile electrice i3 şi i8 vor fi adaptate şi pentru fabricarea celorlalte modele din gamă, astfel că BMW va realiza economii de bani, crescând profitabilitatea modelelor sale chiar în timp ce reduce consumul de energie şi resurse. Este o reţetă deja văzută de ProMotor atunci când am vizitat fabrica din Leipzig, cea mai modernă uzină BMW.

Pe data de 13 mai, şefia BMW va fi preluată de Harald Krueger, iar Reithofer, care a condus BMW în ultimii 8 ani şi jumătate, a spus că pe succesorul său îl aşteaptă provocări în viitor.

„Echipa pe care o las ştie foarte bine câte sunt de făcut în anii următori. Viitorul aparţine următoarei generaţii. Ei trebuie să croiască dezvoltarea companiei, conform viziunii lor”, a spus Reithofer.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Tags:



Comentarii
Inchide