Porsche lucrează la InnoDrive, pilotul automat care va lua curbele în mare viteză, cu până la 0.70 g!

Autor: Adrian Mihălţianu 15 mai 2015 Știri auto

Crezi că eşti bun pe viraje? Că ştii cum să conduci sportiv pe drumurile de munte, fără a pune însă în pericol siguranţa celor din maşina ta? Atunci vei rămâne surprins să afli că poate şi cele mai bune viraje pe care le-ai luat vreodată pe drumurile publice nu au dus la o acceleraţie laterală mai mare de 0.70 g. Şi că Porsche lucrează la un pilot automat care va face ca senzaţiile extreme resimţite la o astfel de acceleraţie laterală să fie ceva banal.

Pe scurt, Porsche lucrează la o versiune de InnoDrive, pilotul său automat care prezice un pic viitorul funcţiilor autonome în cazul maşinilor sport: nu maşini care să vireze singure, ci maşini care să menţină cea mai mare viteză posibilă în viraje în condiţii de siguranţă pentru pasageri. Cu alte cuvinte, vei putea comuta în modul pilot automat, iar atunci când vei da de viraje nu va mai trebui să dezactivezi pilotul prin frânare, ci tot ce va trebui să faci va fi să virezi, luând picioarele de pe pedale, iar maşina îşi va adapta singură viteza la trasele abordate de tine şi la drum, cu scopul de a încetini cât mai puţin.

Evident, dacă ai abordat o trasă greşită, şi maşina va reacţiona pe măsură, încetinind, pentru că ea ţine cont atât de raza virajului, cât şi de înclinaţia acestuia. Iar aici e cheia distracţiei, care ne face să credem că, din fericire, maşinile sport cu funcţii autonome nu vor fi chiar plictisitoare: vei învăţa treptat (poate şi prin intermediul unei aplicaţii care-ţi va proiecta trasa perfectă pe parbriz) cum trebuie să poziţionezi maşina pentru a intra şi ieşi cu viteză din viraje, în condiţii de siguranţă.

Şoselele şerpuitoare vor fi parcurse în mare viteză, dar şi în siguranţă, ne spune Porsche

InnoDrive este deja în teste în Germania, dar ideea e că până la finalul acestui deceniu sistemul va intra deja în producţie. Scopul său, ne spun cei de la Porsche, este, culmea, economisirea carburantului. De ce? Pentru că orice frânare duce la irosirea acestuia, iar sistemul încetineşte maşina doar atât cât este nevoie pentru a aborda virajele în siguranţă. Dacă tu setezi, de exemplu, viteza maximă a pilotului automat la 120 de km/h, maşina va reduce doar atât cât trebuie pentru a nu derapa în funcţie de trasa aleasă de tine, precum şi în funcţie de nivelul de sportivitate la care ai reglat sistemul – astfel, vei aborda virajele cu până la 0.70 g acceleraţie laterală, cu mult peste ce reuşesc cei mai mulţi dintre şoferii amatori.

Cu acest sistem, vei putea avea senzaţii de roller coaster chiar şi într-un SUV de aproape 2 tone

Porsche ne spune că sistemul ar reduce consumul de carburant cu 10 %, în timp ce timpul pentru a ajunge la destinaţie ar putea fi scurtat cu 2%. Asta şi pentru că se ia în considerare faptul că vei respecta, totuşi, limitele legale de viteză pe drumurile virajate, care sunt puse pentru maşini fără astfel de sisteme.

Noi nu putem decât să ne imaginăm cum ar fi să faci Transfăgărăşanul cu acest sistem, la ora 6 dimineaţa, când e liber şi pustiu. Iei picioarele de pe pedale, setezi viteza maximă cât mai sus şi apoi laşi maşina să-şi facă de cap pe serpentine, cu viteze mai mari decât ai fi tu în stare.

În fine, în cazul Porsche nu e ca şi cum ai avea nevoie de el, având în vedere cât de bine stau maşinile mărcii în viraje…

Via Carandriver

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide