Povestea românului care a pornit cu o Dacia 1300L şi a ajuns unul dintre cei mai mari oameni de afaceri din domeniul auto

Povestea românului care a pornit cu o Dacia 1300L şi a ajuns unul dintre cei mai mari oameni de afaceri din domeniul auto

Autor: Da.zf.ro acum 3 ani Știri

Michael Schmidt a fost printre primii oameni de afaceri români care au pariat pe dezvoltarea pieţei auto locale. Mai ales a pieţei de maşini de lux. Şi totul a început simplu, din pasiunea pentru perfecţiunea pe patru roţi.

Era anul 1994 când omul de afaceri a mizat pe BMW, o marcă auto care fascina şi atunci şi continuă să fascineze şi astăzi. Povestea sa şi relaţia cu maşinile a pornit însă mult mai devreme, încă din anii studenţiei, când se afla în Ger­mania, patria-mamă pentru multe dintre cele mai cunoscute branduri din industria auto.

„Încă din studenţie am luat contact cu lumea automobilistică, fiind la facultate în München, oraşul în care era fabricat BMW. Pot spune ca de acolo a pornit“, povesteşte Michael Schmidt.

Totuşi, nu toată povestea sa se leagă de cea mai puternică economie europeană şi de brandurile auto „made in Germany“. Primul automobil condus de către cel care este astăzi preşedintele Auto­mobile Bavaria a fost o Dacia 1300L (L-ul provenea de la „lux“), poate cea mai cunoscută maşină produsă vreodată în România. Totuşi, primul automobil achi­ziţionat a fost un VW Käfer (Beetle), cumpărat în studenţie cu 800 de mărci germane. Michael Schmidt a emigrat în Germania în 1981 şi a revenit în ţară după Revoluţie, unde a pus bazele unuia dintre cei mai mari jucători din industria auto locală.

Businessul a venit însă doar ca o continuare a pasiunii sale, care a început în facultate şi a crescut în timp. Acum, după ce a văzut şi a testat probabil unele dintre cele mai impresionante maşini din lume, cel mai drag automobil al său este un Rolls-Royce, brand pe care îl şi comercializează prin intermediul unui dealer în München.

Ce apreciază cel mai mult la un automobil? Complexitatea, cu accent pus pe confort şi sportivitate, ceea ce şi explică pasiunea pentru Rolls-Royce.

Şi totuşi, să revenim şi la business. Erau anii ’90 când Michael Schmidt a lansat oficial BMW în România. Mai exact era aprilie 1994, la scurt timp după ce Ion Ţiriac lansase Mercedes-Benz.

Schmidt şi-a construit pas cu pas reţeaua de dealeri BMW de pe piaţa locală, controlând atât importul, cât şi distribuţia mărcii de lux germane până la jumătatea anului 2007, când grupul german şi-a deschis oficial o reprezentantă locală.

Citeşte articolul complet în da.zf.ro



Comentarii
Inchide